پشت پرده انتقال پورعلی گنجی به العربی قطر

مرتضی پورعلی‌گنجی ابتدای فصل و بعد از حدود ۳ سال بازی برای السد به بلژیک رفت تا پیراهن یوپن را بپوشد. در همان مقطع خیلی‌ها به انتخاب مدافع آماده و مطمئن تیم ملی ایران خرده گرفتند اما پورعلی‌گنجی در پاسخ به انتقادها گفت: «هدفم حضور در فوتبال اروپا بود. یوپن سکوی پرتاب من به تیم‌های […]

مرتضی پورعلی‌گنجی ابتدای فصل و بعد از حدود ۳ سال بازی برای السد به بلژیک رفت تا پیراهن یوپن را بپوشد. در همان مقطع خیلی‌ها به انتخاب مدافع آماده و مطمئن تیم ملی ایران خرده گرفتند اما پورعلی‌گنجی در پاسخ به انتقادها گفت: «هدفم حضور در فوتبال اروپا بود. یوپن سکوی پرتاب من به تیم‌های بزرگتر است.»

به گزارش ایلنا، پورعلی‌گنجی در یوپن بازی زیر نظر کلود ماکله‌له را تجربه کرد و البته در یکی دو بازی حتی به بازوبند کاپیتانی این تیم هم رسید. در بلژیک همه بر این عقیده بودند که پورعلی‌گنجی می‌تواند پله‌های ترقی را طی و پیراهن تیم‌های مطرح این کشور را بر تن کند و یا به لیگ‌های معتبر اروپایی برسد. اتفاقی که هرگز رخ نداد و مدافع تیم ملی ایران انتخاب عجیبی انجام داد.

بعد از تنها نیم‌فصل بازی برای یوپن و البته حضور در جام ملت‌های آسیا، پورعلی‌گنجی در انتقالی غیرمنتظره به لیگ ستارگان قطر برگشت و پیراهن العربی را پوشید. با قراردادی به مدت ۳ فصل و نیم و رقمی بالا که هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است. پورعلی‌گنجی در حالی العربی را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرده که از نظر خیلی از کارشناس‌ها توانایی بازی در سطوح بالاتر فوتبال اروپا را داشت.

درباره دلیل نهایی شدن این انتقال، حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. گویا باشگاه‌های یوپن و العربی، هر دو زیر نظر اسپایر فعالیت می‌کنند و حتی باشگاه بلژیکی از وجود این حامی مالی روی پیراهن خود سود می‌برد. همین مساله و اینکه هر دو اسپایر را به‌عنوان یک حامی مالی مشخص تعیین کرده‌اند، دلیل انتقال پورعلی‌گنجی از بلژیک به قطر است. اتفاقی که مسیر جدید مدافع ۲۶ ساله تیم ملی را تعیین کرده است. مدافعی که در پایان قرارداد با العربی به مرز ۳۰ سالگی می‌رسد و همین مساله شاید باعث شود او را دیگر در فوتبال اروپا نبینیم.

انتهای پیام/