شهاب سلطانی:

پله به پله برای رسیدن به خواسته های خود در المپیک پیش می رویم

صافی - مربی تیم ملی کاراته ایران با ابراز رضایت نسبی از عملکرد تیم ملی ایران در لیگ جهانی پاریس، گفت: پله به پله پیش می رویم تا به خواسته هایمان برای حضور در المپیک دست یابیم.

«شهاب سلطانی» در پایان نخستین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی که به میزبانی فرانسه برگزار شد در گفت وگویی، اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی مادرید به بازیکنان استراحت دادیم تا بعد از اردوهای طولانی، ریکاوری شوند.

وی افزود: بر همین اساس، بدن نفرات به طور نسبی از آمادگی خارج شده بود و بعد از لیگ داخلی، اردوها را آغاز کردیم. سه مرحله اردو داشتیم و سعی کردیم با برنامه ریزی مناسب بازیکنان را برای شروع مسابقات سال ۲۰۱۹ که از اهمیت خاصی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار است، آماده کنیم.

سلطانی با بیان اینکه کمپ تمرینی خوبی را در ایتالیا برگزار و سپس راهی پاریس شدیم، اظهار داشت: تمامی نفرات مطرح که شانس رسیدن به المپیک را دارند در این مسابقات روی تاتامی رفتند.

وی در مورد عملکرد نفرات ایران در لیگ جهانی پاریس، گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم با توجه به اینکه «امیر مهدی زاده» در نظر دارد یک وزن بالا تر برود، وی حضور در این رویداد را از دست داد. «مجید حسن نیا» نماینده ایران در این وزن بود که قبل از رسیدن به فینال، سه حریف عنوان دار را شکست داد و در فینال نیز قهرمان جهان از ایتالیا را با ارائه مبارزه ای هوشمندانه مغلوب کرد و با رسیدن به مدال طلا، شایستگی خود را اثبات کرد.

سلطانی در مورد نفرات وزن ۶۷ کیلوگرم، توضیح داد: انتظارمان از این وزن بیشتر بود. با این حال «هامون درفشی پور» در یک اتفاق با ضربه ای سنگینی رو به رو شد که پزشک تشخیص داد او نمی تواند مبارزه را ادامه دهد. متاسفانه داور وسط اعتقاد داشت که هامون تمارض کرده و او را از مسابقات کنار گذاشته شد که تصمیم ناعادلانه ای بود.

مربی تیم ملی ایران ادامه داد: در وزن ۷۵ کیلوگرم از «بهمن عسگری» انتظار بیشتری داشتیم، اما واقعیت این است که ماراتن بزرگی از کاراته در سال ۲۰۱۹ داریم که باید او را برای مسابقات بعدی آماده کنیم تا از توان بالای خود بهترین بهره را ببرد.

وی افزود: در این وزن «علی اصغر آسیابری» عملکرد خوبی داشت و به مدال برنز رسید. او در نیمه نهایی مقابل «رافائل آقایف» ستاره جمهوری آذربایجان، مبارزه فنی و ایده آلی ارائه کرد و با بی انصافی داوران شکست خورد.

سلطانی سپس به عملکرد عالی «مهدی قراری زاده» در وزن ۸۴ کیلوگرم اشاره کرد و تصریح کرد: جوان شایسته ایران مبارزات حساب شده ای را در تاتامی پاریس ارائه کرد و نشان داد آینده درخشانی دارد. متاسفانه در نیمه نهایی ضربه سنگینی به او وارد شد تا کارت پزشکی قراری زاده باطل شده و نتواند در فینال به میدان برود.

وی افزود: «ذبیح الله پورشیب» کاپیتان تیم ایران هرچند نتوانست به مدال برسد، اما «آراگا» کاراته کا پرافتخار ژاپنی را مغلوب کرد و در رده بندی در اثر یک غافلگیری باخت که نباید این اتفاق تکرار شود. همچنین «مهدی خدابخشی» که توانایی بالای دارد باید یاد بداند که مبارزه سه دقیقه است و حریفان را در ثانیه های پایانی، دست کم نگیرد.

مربی تیم ایران در خصوص نفرات سنگین وزن نیز، گفت: «سجاد گنج زاده» یکی از بهترین های جهان است که در پاریس نیز به مدال برنز رسید. «صالح اباذری» نیز خیلی با فکر و با قدرت مبارزه کرد و به فینال رسید. او به دلیل مصدومیت شدید زانو نتوانست در فینال حاضر شود، چرا که احتمال افزایش مصدومیت وجود داشت.

وی با بیان اینکه تیم ها با برنامه ریزی و استراتژی در فرانسه حاضر شده بودند، تصریح کرد: تیم ایران عملکرد نسبتا خوبی داشت و در کومیته مردان بهترین نتایج را نسبت به سایر حریفان کسب کرد. این در حالی است که فینال ۲ وزن را به دلیل مصدومیت از دست دادیم.

مربی باتجربه ایرن با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۹ میلادی ماراتن نفس گیری در پیش است، گفت: باید پله به پله حرکت کنیم. کاراته ایران توان کسب سه مدال المپیکی در سه وزن را دارد به شرط اینکه حمایت شود.

سلطانی ادامه داد: این رشته باید از سوی وزارت ورزش و کمیته حمایت مالی و سخت افزاری شود تا بتواند در المپیک نیز افتخارات خوبی برای کشورمان به ارمغان آورد.