پلیس فیلم هیچ شباهتی به سرهنگ بختکی نداشت

تهران – ایرنا – کارگردان فیلم سینمایی «متری شش و نیم» گفت: پلیس این فیلم هیچ شباهتی به سرهنگ بختکی ( پلیس معروف تهرانی که رییس کلانتری منطقه فلاح تهران بود) نداشت. به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در پردیس سینمایی ملت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سعید روستایی در نشست خبری […]

تهران – ایرنا – کارگردان فیلم سینمایی «متری شش و نیم» گفت: پلیس این فیلم هیچ شباهتی به سرهنگ بختکی ( پلیس معروف تهرانی که رییس کلانتری منطقه فلاح تهران بود) نداشت.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در پردیس سینمایی ملت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سعید روستایی در نشست خبری فیلم سینمایی «متری شش و نیم» افزود: فیلمنامه را برای دریافت پروانه ساخت مدام می فرستادیم و مدام رد می شد در این مدت نیز دایم در حال بازنویسی فیلمنامه بودیم.
وی اظهار داشت: ما بیشتر از ۵۰ جلسه کنار قاضی و بازپرس نشستیم تا با این فضا آشنا شویم. یک روز با نوید محمد زاده رفتیم یک پرونده ای ۹۰ درصد شبیه داستان فیلم ما اتفاق افتاده بود.
روستایی با بیان اینکه پس از جشنواره هم قطعا تغییراتی در فیلم خواهیم داد، اضافه کرد: روز اولی که گریمور فیلم آمد سوال این بود که این نقش ناصر چگونه باید باشد اما نمی خواستیم جای چاقو روی صورتش باشد بدن بادی بیلدینگ داشته باشد یا شبیه خلافکارهای معمولی باشد.
کارگردان فیلم سینمایی «متری شش و نیم» در پاسخ به سوالی درباره سن کم نقش ناصر گفت: اتفاقا سن ۲۰سال به بعد در معرض خطر است و دسترسی به مواد مخدر هم آسان شده است.
روستایی ادامه داد: برای من بسیار مهم است که افراد را به صرف شغل، صفت و شغلشان نشناسیم. برای من مهم بود که نقش ناصر را در این فیلم هم بشناسیم.
روستایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شخصیت های فیلم به هم ربط نداشت، گفت: اینطور نیست، همه چیز به قصه و شخصیت پردازی ربط دارد و همه چیز و همه جای قصه به هم ربط دارم.
وی اضافه کرد: اگر فیلم از نظر شما جالب شده به دلیل فضاسازی فیلم از محسن نصرالهی طراح صحنه و هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری است.
نوید محمد زاده بازیگر فیلم «متری شش و نیم» نیز در پاسخ به سوالی درباره جوان بودن بازیگر برای نقش گفت: سن این نقش باید سی سال بود من سی و دو سالم بود.
محمدزاده افزود: در جلسات دادگاه ها، برخورد قاضی با افراد معتاد و پخش کننده های مواد مخدر تندتر بود من فیلمنامه را خوانده بودم بعد در جلسات دادگاه شرکت می کردم.
پیمان معادی بازیگر نقش پلیس فیلم نیز گفت: من و سعید (کارگردان) بیش از یکسال قبل از تولید فیلم با هم درباره این فیلم صحبت کردیم ما به ازاهایی داشتیم که هر روز سر صحنه بودند.
معادی تاکید کرد: ما ادای کسی را در نیاوردیم چون این جنس بازی را نه بلدیم و نه انجام می دهیم.
هومن کیایی بازیگر دیگر فیلم «متری شش و نیم» نیز اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد سعید روستایی که نقش فوق العاده ای هم هست پذیرفتم.
سید جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم نیز اظهار داشت: ما حسرت به دلمان ماند که از بنگاه اقتصادی وام و تسهیلات بگیریم، این فیلم بالایی ۱۰ هزار نفر هنرور داشت و دو نیم برابر یک فیلم معمولی دارای هزینه بود به همین دلیل این برای من سخت بود و از دوستی دعوت کردم که توانستیم به طور مشترک بار مالی فیلم را با هم بکشیم.
هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری فیلم «متری شش و نیم» اظهار داشت: بسیار تلاش کردم از الگوهای سینمای مستند در فیلمسازی استفاده کنم.
در ادامه این نشست، غزاله معتمد طرح لباس این فیلم نیز گفت: کار کردن با سعید روستایی به قدری دشوار است وقتی فیلمنامه را می خوانی اجازه خطا نداری.
وی ادامه داد: ما برای شکل دادن پرسوناژها از شکل مستند استفاده کردیم و سعی داشتیم تنوع هم ایجاد کنیم.
معتمد توضیح داد: من نزدیک سه اتاق بزرگ لباس داشتم این از همراهی سیدجمال ساداتیان تهیه کننده بود که توانستم آنها را تهیه کنم.
محسن نصرالهی طرح صحنه نیز گفت: طراحی صحنه این فیلم یکی از سخت ترین و پر ساخت و سازترین کارهایی بود که من انجام دادم. سعید برای ما ایده داشت و ما تلاش کردیم انها را پیاده کنیم.
جشنواره فیلم فجر که از ۱۰ بهمن کار خود را آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ادامه دارد و البته روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل شهادت حضرت زهرا (س) دو روز تعطیل خواهد شد و در نهایت پرواز سیمرغ ها حسن ختام این رویداد مهم هنری خواهد بود.
فراهنگ ** ۹۰۱۲ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/