پنجمین جام سامورایی ها یا اولین قهرمانی عنابی ها

صافی - ژاپن و قطر فینال جام ملت‌های آسیا را برگزار خواهند کرد.

تیم‌های ژاپن و قطر به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافتند و باید روز جمعه برای قهرمانی در آسیا به مصاف هم بروند.

در گزارش زیر نگاهی انداخته‌ایم به تقابل‌های این دو تیم در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا:

در جام ملت های آسیا ۱۹۸۸ دوحه قطر، در گروه A این رقابت ها تیم های قطر، ژاپن، کره جنوبی، ایران و امارات قرار داشتند. قطری ها توانستند با دو گل عادل خمیس و یک گل منصور مفتاح، ژاپن را ۳ بر ۰ شکست دهند.

جام ملت های ۲۰۰۰ در لبنان برگزار شد که بار دیگر قطر و ژاپن در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که این بازی هم با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید. ژاپن در این رقابت ها به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ که به میزبانی ۴ کشور برگزار شد، در گروه دوم این رقابت ها بار دیگر ژاپن و قطر هم گروه شدند. ژاپن به عنوان صدر نشین از گروهش صعود کرد اما قطر با ۲ باخت و ۱ تساوی در قعر جدول به کار خود پایان داد. تقابل این دو تیم با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید، که در این بازی ابتدا با گل تاکاهارا پیش افتادند اما گل دقیقه ی ۸۸ سباستین سوریا بازی را به تساوی کشاند.

پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا، به میزبانی قطر برگزار شد. که این بار ژاپن و قطر در دور حذفی به مصاف هم رفتند که در این بازی ژاپنی ها توانستد به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ میزبان را شکست دهند و در ادامه به مقام قهرمانی آن سال دست پیدا کنند. گل دقیقه ۹۰ ماساهیکو اینوها، رویای قطری ها را زودتر از آنچه که فکرش را می کردند به باد داد.

در نهایت باید صبر کرد و دید که آخرین مصاف این دو تیم در فینال جام ملت های آسیا به سود کدام یک به پایان می رسد. اولین قهرمانی قطری ها یا پنجمین جام سامورایی ها.

انتهای پیام/