پیام های حذف گام به گام آقا محسن

صافی نیوز / فردانیوز در تحلیلی نوشت: به باور تحلیل گران، قدرت گرفتن بیشتر مخبر از آثار کنار گذاشتن محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت خواهد بود.

به گزارش صافی به نقل از خراسان، تیم اقتصادی دولت از زمان شروع به کار تا کنون به دلایل مختلفی مورد نقد بوده است. مهم‌ترین و بارزترین دلیلش هم وجود چندصدایی بود. فردانیوز نوشت: «ناظران بیرونی و کارشناسان اقتصادی نیز بارها از این آشفتگی انتقاد کردند و هشدار دادند که هر چه سریع تر برای این به هم‌ریختگی فکری شود. هشدارهایی که گویا بالاخره جدی گرفته شده است؛ شاهدش حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از کمیسیون اقتصادی دولت است».

ناگفته نماند که این تصمیم دولت نیز با واکنش‌ها و حواشی همراه بود. مثلا برخی آن را نشانه بالا گرفتن اختلافات در دولت دانستند. به عنوان نمونه کانال تلگرامی «عصر ما» نوشت: «در اقدامی عجیب معاون اقتصادی رئیسی و معاون اجرایی وی که هر دو به دلیل مسئولیت‌هایشان ارتباط مستقیم با حوزه اقتصاد و مسائل مالی اداره دولت و کشور دارند، با ابلاغ محمد مخبر از کمیسیون اقتصادی دولت حذف شدند.

به‌نظر می‌رسد با این تحول، موضع مخبر در تصمیمات اقتصادی دولت بیش از پیش تقویت خواهد شد. در این خصوص و سه ماه و نیم پس از آن که محسن رضایی خبر افزایش یارانه نقدی را اعلام و سپس سخنگوی دولت آن را تکذیب کرد، محمد مخبر مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد.» توضیح دولت در این باره اما به همان توئیت علی‌بهادری جهرمی ختم می‌شود که نوشته بود: «تغییر در ترکیب کمیسیون اقتصادی بنا به درخواست خود این اعضا و به دلیل اشتغالات متعدد و نبود امکان حضور ایشان در جلسات کمیسیون، در جلسه دولت مصوب شد تا حد نصاب قانونی تشکیل جلسات کمیسیون رعایت شود. چنین تغییراتی عادی بوده و قبلا نیز سابقه داشته است».

این در حالی است که ایرنا در روز گذشته نوشت : یک منبع آگاه در دفتر محسن رضایی اعلام کرد که علت غیبت وی در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت گذراندن دوران نقاهت بعد از بیماری بود که چند روز پیش به خاطر آن در بیمارستان بستری بوده و ادعاهای مطرح شده درباره کناره گیری یا برکناری از مسئولیت هایش در دولت صحت ندارد.

انتهای پیام/