پیرزنی که نماد ملی آشپزی شد

صافی نیوز/ ماما کوئيبا مثل هر خریدار دیگری در لواندا صبح راهی بازار می‌شود تا مواد اولیه لازم برای غذاهایش را بخرد، خوراک‌هایی با طعم جادویی که دل آنگولایی‌ها و گردشگران را برده و در بازار تره‌بار از او مانند ملکهٔ آشپزی استقبال می‌کنند.

به گزارش صافی، پدرو که در بازار فروشنده است می‌گوید: ماما کوئیبا، نماد و شمایل آشپزی آنگولاست، شخصیت نازنینی هم دارد. او کار بزرگی برای معرفی عطر و طعم غذاهای آنگولا کرده است. او مشتری سخت‌گیر و مشکل‌پسندی است.

نام اصلی او «کاتارینا وری‌سیمو داکوستا» است گاهی او را «ناتالیا» صدا می‌زنند چون در نوئل به دنیا آمده و البته معروف به «ماما کوئیبا» است که در زبان محلی به معنای «مامان زشته» است.

او دربارهٔ داستان ورودش به کار آشپزی حرفه‌ای می‌گوید: «اول کار فقط نوشیدنی می‌فروختم، نوشابه و آبمیوه و غیره، اما چون بچه‌‌هایم کوچک بودند، اجاق و میزی دست‌وپا کردم و برایشان غذا درست می‌کردم. مردم می‌آمدند و می‌گفتند خانم ناتالیا اینجا بوی غذا می‌آید. می‌گفتم برای بچه‌ها و شوهرم چیزی درست می‌کنم که وقت برگشت از مدرسه و سر کار بخورند. می‌گفتند حالا یک لقمه هم به ما بده. و من هم برایشان یک ظرف غذا می‌کشیدم.»

انتهای پیام/