هدهدی:

پیش‌بینی 4 مدال در شطرنج داریم

صافی - رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان کشور با اشاره به شرایط مناسب شطرنج بازان نابینای کشور در جاکارتا گفت: در صورت استمرار نتایج دور اول و دوم در دورهای بعد، شانس مدال ایران بالا خواهد بود.

علی اکبر هدهدی بعدظهر امروز (یکشنبه) و در پایان دور دوم مسابقات شطرنج بازی‌های پاراآسیایی اظهار داشت: امروز دو دور از مسابقات برگزار شد که به لطف خداوند نتایج راضی‌کننده‌ای کسب شد که ما شطرنج‌بازانی در صدر جدول رقابت گروه‌های مختلف بانوان و آقایان داریم. نتایج قابل قبول بود و در 24 بازی دو دور 20 برد، یک تساوی و 3 باخت داریم. اگر در روز دوم نیز شطرنج‌بازان ایرانی در پاراآسیایی نیز نتایج مشابه کسب کنند باید گفت گام مهم به سمت مدال‌آوری برداشته شده است.

وی در زمینه تدارکات لازم برای اعزام شطرنج‌بازان نابینای کشور به جاکارتا گفت: چند دوره اردوی تدارکاتی برای این ورزشکاران در دستور کار قرار دادیم و در هر اردو یک تیم هم ریتینگ از بازیکنان شطرنج غیرمعلول برای این عزیزان انتخاب کردیم و در نهایت تیم با هدایت بهروز مرادی و شادی پریدر عازم سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی شد.

رئیس انجمن نابینایان و کم‌بینایان کشورمان در زمینه نتیجه احتمالی عنوان کرد: با توجه به تدارکات، انتظار نتایج درخشان داریم اما شطرنج بازی لحظه‌ها است و هر اشتباهی می‌تواند نتیجه را عوض کند اما در حالت عادی ما پیش‌بینی 4 مدال داریم و امیدوارم این مدال‌ها زرین باشد.