میراحمدی:

پیش بینی ها از افزایش زائران اربعین حکایت دارد

صافی نیوز / رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: حرکت جهانی کم نظیر اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و با افزایش زائران همراه خواهد بود و دست‌اندرکاران آن باید برنامه‌های لازم را تهیه و تدارک ببینند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) که در پایان نشست ستاد مرکزی اربعین با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: پیش بینی می‌شود امسال اعزام زایران برای زیارت اربعین حسینی(ع) به مراتب بیشتر از سال گذشته باشد و با توجه به چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته در جلسه امروز از سوی اعضای ستاد راهکارهای لازم و مشخص ارائه شد تا این مشکلات برطرف یا به حداقل ممکن کاهش یابد.

میراحمدی با اشاره به سفر آتی خود به عراق برای گفت‌وگو با مقام های عراقی برای نهایی کردن برنامه های اربعین امسال تصریح کرد، بخشی از چالش های مراسم اربعین سال گذشته مربوط به طرف عراقی و زیرساخت های موجود در عراق بود که در سفر به عراق این موارد بررسی خواهد شد. یکی از مشکلات اساسی برای تردد زایران از ایران به عراق کمبود گیت های مرزی در آن سوی مرزها است که این مهم یکی از محورهای اساسی گفت‌وگو با طرف های عراقی خواهد بود تا با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال شاهد کاهش ازدحام و تراکم و تسریع در عبور زائران باشیم.

وی افزود: ستاد مرکزی اربعین مرکب از نهادها، سازمان ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی ، سازمان حج و زیارت، صدا و سیما، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، شهرداری تهران، هلال احمر و استانداران استان‌های مرزی با عراق است. ستاد مرکزی اربعین در حال بررسی طرحی برای زائران ایرانی با هدف ارائه بهتر خدمات است که در صورت نهایی شدن، به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

میراحمدی خاطرنشان کرد: مدیریت یک جمعیت چند میلیونی در طول زمان محدود و مشخص با توجه به امکانات موجود در مرزهای دو کشور ایران و عراق می‌‌طلبد تا زائران نیز همکاری و مساعدت لازم را با دست‌اندرکاران، برای برگزاری هرچه بهتر این حرکت جهانی داشته باشند.

وی مشخص شدن زمان و مکان حرکت زائران، عبور از گذرگاه‌های مرزی و زمان بازگشت آنان از مراسم اربعین را در انجام برنامه ریزی ها از سوی مسئولان برای ارائه خدمات بهتر و سریع تر مهم خواند و گفت، هر چه این موارد دقیق تر باشد برنامه های مسئولان می‌تواند بهتر انجام شود تا بر مشکلات احتمالی غلبه کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزایش زیرساخت های لازم برای نقل و انتقال و ارائه خدمات بهتر به زایران را از جمله اولویت های این ستاد برشمرد و خاطرنشان کرد کارهایی که از سال های گذشته برنامه ریزی و شروع شده، بسرعت در حال انجام است و متوقف نشده است. تسریع بیشتر این امور مستلزم تامین اعتبارات ۱۰۰ درصدی و لازم قبل از پایان اردیبهشت ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه است تا بتوان نسبت به تحقق آنها پیش از شروع راهپیمایی و حرکت جهانی اربعین اقدام کرد.

وی ایجاد قرارگاه های مشترک با طرف عراقی بین استان های مرزی را از دیگر برنامه های سال گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زایران خواند و افزود: تلاش ما این است که جلسات تشریفاتی نباشد تا بتوانیم هر چه سریع تر به توافق های لازم برای ارائه خدمات بهتر به زائران برسیم.

انتهای پیام/