پیش بینی ها در مورد عرضه اولیه برای هفته آینده

صافی نیوز / بورس هرچقدر هم ریزش داشته باشد عرضه‌ اولیه ها برای سهامداران جذابیت خاص خودش را دارد، چند نماد در بازار سرمایه درج شده اند و احتمال عرضه‌های آن‌ها در هفته‌های آتی وجود دارد؛ با توجه به لغو عرضه اولیه ها در هفته گذشته براساس شرایط بازار آیا این هفته عرضه اولیه داریم؟

به گزارش صافی به نقل از نبض بورس، با وجود فراز و نشیب‌هایی که از ابتدای امسال در بازار سرمایه شاهد بودیم در شش ماه نخست امسال ۱۳ عرضه اولیه انجام شد و روند نزولی این بازار سد راه عرضه اولیه‌ها نشد و پنج عرضه اولیه در بهار را دیدیم، در فصل تابستان بازار روز‌های سبزتری را به خود دید و حتی شاخص کل بورس توانست از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز گذر کند در این شرایط هشت عرضه اولیه در تابستان انجام شد. همچنین در تابستان عرضه اولیه‌ها با روش‌های جدید به بازار عرضه شد که در این عرضه اولیه بر اساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق‌بهادار در فرابورس ایران سهام شرکت مذکور به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد که ۳ عرضه اولیه تابستانی به این روش انجام شد. عرضه اولیه‌ها امسال با نماد فگستر در ۲۲ اردیبهشت آغاز شد و پرونده عرضه اولیه‌های شش ماه نخست سال جاری با “شکام” بسته شد.

با توجه به اینکه در هفته اول مهر شنیده‌ها حاکی از آن بود که عرضه اولیه دو شرکت انجام شود، اما بدلیل مساعد نبودن شرایط بازار و صف‌های فروش سنگین مدیران سازمان تصمیم گرفتند در هفته گذشته عرضه اولیه‌ای انجام نشود، در همین راستا سارا علیاری، مدیر روابط عمومی سازمان بورس در توییتی اعلام کرده بود که: در هفته پیش رو هیچ عرضه اولیه‌ای در دستور کار نیست؛ بنابراین این هفته میتوان انتظار داشت که در بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه باشیم و باتوجه به نشست خبری ۳۱ شهریور نماد سغدیر و انتشار گزارش‌های این نماد بر روی سایت کدال انتظار می‌رود این هفته این عرضه اولیه انجام شود و همچنین نماد شستا در گزارش تفسیری خود برنامه عرضه اولیه‌های زیرمجموعه‌های خود برای تابستان ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۱ را اعلام کرده بود؛ از این رو مهم‌ترین شرکت‌هایی که بر اساس پیش‌بینی شستا، قرار است در پاییز به بازار عرضه شود، نماد‌های ددانا، سابیک و بیوتیک می‌باشد که به نظر می‌رسد سیمان آبیک در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته است. اطلاعیه‌های کدال و اقداماتی که این شرکت انجام داده نشانه‌هایی از ورود سابیک به بورس دارد. همچنین انتشار پی در پی گزارش‌های مالی در کدال هم دیگر نشانه‌ای است که نزدیک بودن عرضه اولیه این نماد را محتمل می‌کند.

انتهای پیام/