15:24 1403/02/15

پیش ثبت نام بیش از 48 هزار نفر برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم

صافی نیوز / سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور از پیش ثبت‌نام بیش از 48 هزار نفر برای داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
انتخابات

به گزارش صافی به نقل از فارس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور پس از پایان مهلت پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری، گفت: در روز هفتم پیش ثبت‌نام، ۱۳ هزار و دویست و سی و چهار نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع هفت روز پیش ثبت‌نام، ۴۸ هزار و ۸۴۷ متقاضی موفق به پیش ثبت‌نام شدند.

وی افزود: ثبت‌نام نهایی داوطلبان ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان است که به صورت الکترونیکی خواهد بود و حسب مورد، امکان مراجعه حضوری هم وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: براساس قانون باید همه اطلاعات بارگزاری شده را به شش دستگاه ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه ارسال شود که این دستگاه‌ها فرصت دارند به مدت یک ماه نظرشان را اعلام کنند.

اسلامی اضافه کرد: از طرفی نواقص پرونده‌ها به صورت پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود و پرونده‌ها بدون نقص برای شش دستگاهی که نام برده شد، ارسال می‌شود، پس از دریافت پاسخ‌ها از شش دستگاه، کد رهگیری برای متقاضیانی که مدارکشان مورد تأیید است، ارسال می‌شود.

وی افزود: زمانی که متقاضیان شناسه رهگیری را در یافت کردند، می‌توانند از ۲۷ مهر اقدامات لازم برای ثبت‌نام اصلی را انجام دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره اعتراض به نتیجه بررسی پیش ثبت‌نام انتخابات گفت: به عنوان مثال اگر مدرک تحصیلی مورد تأیید واقع نشد، حق اعتراض به متقاضی داده شده است و تا بیست و چهار ساعت قبل از شروع ثبت‌نام نهایی برای اعتراض زمان دارند.

اسلامی گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس از خارج  کشور توسط نامه رسمی وزارت خارجه به وزارت کشور معرفی می‌شوند و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره رکورد ترکیب جنسیتی در پیش ثبت‌نام انتخابان مجلس، تصریح کرد: بانوان ۱۴ درصد مجموع متقاضیان را شکل می‌دهند، یعنی ۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: 70 درصد متقاضیان دارای کارشناسی ارشد هستند، ۱۶ درصد مدرک دکتری، ۱۱ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری و داوطلبی مجلس و ۳ درصد دارای مدرک حوزوی هستند، ۳۵ درصد متقاضیان نیز در بازه سنی 30 تا 40 سال هستند.

اسلامی اظهار کرد: ۵۱۱ نفر از پیش ثبت‌نام‌کنندگان، نمایندگان دوره‌های نهم، دهم و یازدهم هستند، بیش از هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان براساس خوداظهاری نیز جزو نمایندگان ادوار هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: رتبه اول متقاضیان نسبت به کرسی‌های نمایندگی متعلق به البرز است که به ازای هر کرسی ۴۳۰  متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند، در مورد شاخص میزان استقبال زنان، البرز رتبه اول و تهران رتبه دوم را داراست.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}