کل اخبار 28758 اخبار امروز : 0
  • افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 - April - 2024
  • ساعت :
    آخرین خبرها از فاجعه متروپل آبادان؛

    پیمانکار کشته شد؛ ۵۰ نفر همچنان زیرآوار

    صافی نیوز / بر اثر فروریختن بخشی از ساختمان 10طبقه تجاری-اداری متروپل در خیابان امیری آبادان تا این لحظه 11هموطن فوت و 39 نفر مصدوم شدند که گفته میشود مالک و پیمانکار ساختمان نیز در این حادثه جان خود را از دست داده است.

    به گزارش صافی، بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان روز گذشته فرو ریخت که طبق گزارش ها از محل حادثه، به‌دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰طبقه اداری ـ تجاری متروپل، برای ایمن‌سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

    حبس ۵۰ نفر در زیر آوار/ تعداد مصدومان به ۳۳ نفر رسید

    سخنگوی اورژانس کشور با تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: تاکنون ۳۳ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند. مجتبی خالدی افزود: با بیان اینکه ‌طبق مشاهدات عینی همچنان ۵۰ نفر زیر آوار گرفتار‌ند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

    بعد از ریزش برج متروپل رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، فرمانده کل سپاه و سایر مسئولان کشور بر کمک رسانی فوری به حادثه دیدگان تاکید کردند و خواستار برخورد جدی با متخلفان در این حادثه شدند. شب گذشته نیز وزیر کشور به همراه معاون اقتصادی رئیس جمهور در محل حادثه حاضر شدند و با تشکیل اضطراری مدیریت بحران، برای آواربرداری سریع و نجات محبوسین تصمیمات لازم گرفته شد.

    علت ریزش ساختمان چه بود؟!

    استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان کرد و عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

     

    اخبار ضد و نقیض از مفقودین احتمالی

    در حالی که محمد مخبر در گفت و گو با خبر ۲۱ درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به این حادثه عنوان کرده بود طبق آخرین گزارش دریافتی از استاندار آبادان افراد مفقود شده پیدا شده اند و تا الان کسی مدعی مفقودی نشده است. در همین حال پیرحسین کولیوند ‌رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در محل حادثه ‌اظهار داشت: با تقسیم کار صورت گرفته اکنون امدادرسانی به افراد احتمالی گرفتار زیرآوار روند بهتری گرفته است.

    وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان در محل حادثه حاضر هستند، افزود: هدف نخست ما برداشتن آوار است تا به زیر زمین دسترسی پیدا کنیم تا اگر فردی زیر آوار مانده  بیرون کشیده شود.

     

    دادستان خوزستان: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل آبادان جان خود را از دست داد

    در حالی که برخی از رسانه ها از فرار و بازداشت مالک و پیمانکار متروپل خبر داده بودند، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل آبادان در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و جان خود را از دست داد.

    صادق جعفری چگنی اظهار کرد: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

    وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

    تایید هویت جسد مالک و پیمانکار اصلی پروژه

    مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه با انتشار توئیتی از سخنان دادستان خوزستان از تایید هویت جسد مالک ساختمان متروپل خبر داده است.

    انتهای پیام/

     

    ارسال نظر

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا