پیکر دومین شهید جنایت در حرم امام رضا (ع) تشییع شد

صافی نیوز / آیین تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، بامداد امروز هم مراسم وداع با پیکر شهید دارایی در رواق امام خمینی (ره) حرم ثامن الائمه (ع) برگزار شده بود که با قرائت آیاتی از قرآن کریم، مرثیه سرایی و قرائت دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت همراه بود.

همچنین صبح امروز یک مراسم تشییع نیز در زادگاه این شهید واقع در روستای “بزد” تربت جام و همچنین شهرکهای شهید بهشتی و شهید رجایی مشهد برگزار گردید.

قرار است پیکر این شهید، در کنار دیگر شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) در صحن جمهوری و در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شود.

حجت الاسلام صادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر دیروز پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شب گذشته به طور جداگانه با حضور در منزل خانواده شهید دارایی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز دیروز بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی دیروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر مطهر وی در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/