پیکر دو شهید گمنام در چمستان نور به خاک سپرده شد

نوشهر – ایرنا – پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و در بخش چمستان شهرستان نور به خاک سپرده شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با حضور آحاد مردم شهید پرور شهرستان نور برگزار شد، پیکر این دو […]

نوشهر – ایرنا – پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و در بخش چمستان شهرستان نور به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با حضور آحاد مردم شهید پرور شهرستان نور برگزار شد، پیکر این دو شهید گمنام از میدان امام خمینی (ره) چمستان تا محوطه کتابخانه عمومی و مصلای چمستان با حضور عزاداران فاطمی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.
این دو شهید گمنام ۱۸ و ۴۰ ساله به ترتیب سال ۶۱ در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی شرق بصره و سال ۶۴ در عملیات ایذایی در جزیره بوارین به شهادت رسیدند.
آیین وداع با پیکرهای دو شهید گمنام نیز شب گذشته همزمان با شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع چمستان نور برگزار شده بود.
نخستین بار در سال ۷۴ پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی به خاک سپرده شد و پس از آن بود که این رسم خوشایند به دانشگاه‌ ها و مراکز مختلف علمی، آموزش و تحقیقاتی راه یافت.
تاکنون ۳۱۹ شهید گمنام در ۱۰۷ نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند و مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت کردند.
شهرستان نور در غرب استان مازندران تاکنون ۶۰۰ شهید از جمله دو شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام کرد.
۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴
انتهای پیام/