چرا همیشه باید پوست و دانه هندوانه را بخورید؟

صافی نیوز / چرا همیشه باید پوست و دانه هندوانه را بخورید؟

به نقل از Goodhousekeeping، متخصصان تغذیه می‌گویند هندوانه کم کالری و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است که آن را به یک ماده غذایی سالم تبدیل می‌کند. حقایق تغذیه‌ای هندوانه طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، ۱ فنجان هندوانه (۱۵۲ گرم) حاوی: ۴۵.۶ کالری، ۰.۲ گرم چربی، ۰ میلی گرم کلسترول، ۱.۵۲ میلی گرم سدیم، ۱۱.۵ گرم کربوهیدرات، ۰.۶ گرم فیبر، ۱۲.۳ میلی گرم ویتامین ث، ۱۷۰ میلی گرم پتاسیم، ۱۰ میلی گرم کلسیم و ۶۸۹۰ میکروگرم لیکوپن است.

پوست هندوانه قند کمتر و فیبر بیش‌تری نسبت به گوشت هندوانه دارد و جذب قند در روده و روند افزایش قند خون را کاهش می‌دهد. پوست هندوانه هم چنین حاوی ال سیترولین است که ممکن است فشار خون را کاهش داده و عملکرد ورزشی را تقویت کند.

دانه‌های هندوانه که می‌توانند به صورت خام یا خشک مصرف شوند سرشار از منیزیم هستند که نقش کلیدی در تولید انرژی، عملکرد عصبی، سنتز دی ان‌ای و پروتئین و هم چنین تنظیم فشار خون دارد. دانه‌ها هم چنین حاوی فولات هستند که می‌تواند به خطر ابتلا به سرطان و افسردگی کمک کنند. دانه‌ها منابع خوبی از اسید‌های چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع هستند که از بدن در برابر حمله قلبی و سکته مغزی محافظت می‌کنند و سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/