چهل سال تحریم به ما آموخت که باید روی پای خودمان بایستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: چهل سال تحریم و تهدید مستمر به ما آموخته است که روی پای خودمان بایستیم و قدرت هوایی‌مان‌ را صرف دفاع از ارزش‌های اصیل خود کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای دوست که در بمناسبت روز نیروی […]

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: چهل سال تحریم و تهدید مستمر به ما آموخته است که روی پای خودمان بایستیم و قدرت هوایی‌مان‌ را صرف دفاع از ارزش‌های اصیل خود کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشورهای دوست که در بمناسبت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد با اشاره به دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: موفقیت انقلاب اسلامی در چارچوب یک انقلاب بدون خونریزی و صرفا بر اساس خیزش عامه مردم، نه تنها به نظام استکباری و مستبدانه شاهنشاهی ایران پایان داد بلکه باعث تحول عمیق و شگرف در منطقه و جهان اسلام شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی تحولی بزرگ، سرآغاز و نقطه‌ای برای بیداری ملل مستضعف و مسلمان و موجب رخدادهای فوق العاده و پیدایش نهضت‌های عدالت طلبی در دوره معاصر شد .

نصیرزاده به بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و این حرکت را شجاعانه و مبتنی بر اصالت دینی خواند و گفت: نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن با ادای احترام و بیعت با بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سیل خروشان مردمی پیوستند و باعث تسریع در سقوط نظام پوسیده شاهنشاهی شد و پیروزی قیام مردم مسلمان را شتاب بخشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به خروج کارشناسان و مستشاران نظامی کشورهای بیگانه از کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: پس از خروج مستشاران و کارشناسان نظامی بیگانه از نیروی هوایی، متخصصین داخلی نیرو با توکل به خداوند متعال و اتکا به داشته‌های دانش و توانمندی خود، تجهیزات و هواپیماهای مدرن موجود را به نحو مناسبی در اختیار گرفته و در طول ۴۰ سال گذشته نه تنها این تجهیزات پیچیده را عملیاتی نگه داشتند بلکه با گذر از گردنه‌های تحمیل جنگ و تحریم ضمن بهینه سازی و ارتقاء سامانه‌های موجود تا ساخت هواپیمای شکاری بمب افکن صاعقه و کوثر نیز پیش رفتند .

وی ادامه داد: کشورهای استعمارگر و در راس آنان آمریکا در حالی داعیه دموکراسی و گسترش حکومت‌های مردمی در جهان را دارند که در عمل با حمایت‌های بی‌حد و مرز از حکومت‌های مرتجع و ضد مردمی در سطح جهان و اقدامات خصمانه بر علیه حکومت‌های مردمی و آزادی‌خواهانه همانند جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده اند که دموکراسی تنها ابزاری در جهت پوشاندن اهداف پلید آنها بوده است .

فرمانده نیروی هوایی ارتش به پشتیبانی آمریکا از کشورهایی تولید کننده گروهک‌های تروریستی داعش و النصره و حمایت آنان در حمله و کشتار مردم مظلوم یمن، اشاره و تصریح کرد: سردمداران آمریکا فقط و فقط به فکر دوشیدن دلارهای نفتی و انتفاع مادی از این قبیل حکومت‌های غیر مردمی هستند.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: نظام سلطه و استعمار نوین همزمان با شکل گیری مطالبه‌گری اسلامی مردم منطقه و در راستای منافع سلطه طلبانه خود به جهت تغییر مشی اسلام گرایانه و سرکوب بیداری اسلامی با استفاده از دلارهای نفتی کشورهای مرتجع، اقدام به ساماندهی و تاسیس گروه های متقلبانه به ظاهر اسلامی و جریان تروریستی تکفیری کرده است؛ جریانی که عملکرد و خط فکری آن کاملاً برخلاف اسلام و روح حقیقی این دین الهی است.

وی تاکید کرد: اعمال وحشیانه‌ای که از این جریان‌های سلفی سر می‌زند، دقیقا بر اساس سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا ظاهری خشونت آمیز و غیر متمدنانه از اسلام را به مردم جهان عرضه کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از حکومت‌های غیردموکراتیک و جریان‌های سلفی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بالاترین تعداد انتخابات در غرب آسیا را در تمامی سطوح تصمیم گیری همچون ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا با بالاترین نرخ مشارکت مردمی برگزار می‌کند.

نصیرزاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طی ۴۰ سال عمر خود همواره آماج بیشترین خصومت‌ها و تهدیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمریکا به بهانه حقوق بشر بوده است، گفت: تحولات اخیر آمریکا و عملکرد حاکمان آن نگرانی‌های جهانی را در خصوص سرعت گرفتن خشونت و نژادپرستی سازمان یافته از خاستگاه عمده ناامنی‌های جهان یعنی آمریکا افزایش داده‌ است.

وی افزود: این نگرانی‌ها به داخل خاک آمریکا نیز کشیده شده است، تعطیلی طولانی‌مدت دولت فدرال و نوآوری‌های متعدد و آمار بالای تلفات سلاح گرم در این کشور موید این نگرانی‌ها است. جمهوری اسلامی ایران به منظور نشان دادن حسن نیت و روح صلح‌طلبانه امت اسلامی و در جهت توافق با جامعه جهانی و حرکت به سمت اهداف عالیه نهادهای بین المللی با پذیرش توافقنامه اقدام مشترک، حسن نیت خود را به کشورهای جهان و افکار عمومی نشان داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا حتی نتوانست ژست مردم فریبانه حاکمان قبلی را در ظاهر حفظ کند و با بی احترامی به کشورهای مذاکره کننده و به دور از پروتکل‌ها و معاهدات بین المللی، به خروج یک جانبه از پیمان چند جانبه که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده بود، اقدام کرد.

نصیر زاده با بیان این‌که فرماندهی معظم کل قوا دقیقا شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه و رو به افول بودن قدرت نرم این کشور را پیش‌بینی کردند، گفت: امروز وجدان‌های بیدار می توانند با مرور توصیه‌های فرماندهی معظم کل قوا در طول مذاکرات به غیرقابل اعتماد بودن طرف آمریکایی به وجود رهبری بصیر و دشمن شناس در ایران اذعان کنند.

وی خروج آمریکا و نیروهای نظامی این کشور، از سوریه و افغانستان را شکست گروهک‌های تروریستی تکفیری و جریان‌های سلفی در جنگ‌های نیابتی در عراق و سوریه و تقویت جبهه مقاومت و نیروهای مردمی در غرب آسیا مطابق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا و نشانه‌ هایی از آغاز فصل جدید در روابط بین الملل برشمرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: این فصل جدید به امید خدا بر پایه احترام متقابل دولت، ملت‌ها و افزایش تعاملات جهانی و تحقق جامعه عدالت طلبانه خواهد بود.

نصیرزاده اذعان کرد: چهل سال تحریم و تهدید مستمر به ما آموخته است که روی پای خودمان بایستیم و قدرت هوایی‌مان‌ را صرف دفاع از ارزش‌های اصیل خود کنیم .

وی افزود: انجام رزمایش‌های مختلف با استفاده از کارکنان و کارشناسان داخلی، تعامل سازنده با مراکز علمی و دانشگاهی، بومی‌سازی بخش قابل ملاحظه سامانه‌ها و تولیدات داخلی، خیز بلندی در جهت تقویت بنیه دفاع هوایی بر اساس راهبرد مبارزه با تهدیدات جدید نیروهای تروریستی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بوده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح طلبانه است، تاکید کرد: ایجاد گسترش روابط نظامی شایسته با ارتش‌های کشورهای دوست و برادر و عدم مشارکت در هیچ تهاجم و تجاوز در تاریخ معاصر ایران، گویا و موید این ادعا است..

نصیرزاده در پایان گفت: تمایل دارم پیام صلح دوستی و پیشنهاد نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همکاری، توسعه و گسترش مناسبات نظامی را به همراه سلام گرم اینجانب به مقامات و فرماندهان نظامی به ویژه فرماندهان نیروی هوایی کشور متبوع خود اعلام کنید.

انتهای پیام/