چگونگی حل مشکلات گیاهان معمولی در محیط داخلی

ما عاشق گیاهان هستیم. گیاهان عالی به نظر می رسند، آنها کیفیت هوا را بهبود می بخشند، سلامتی ما را افزایش می دهند و برای محیط زیست عالی هستند. به نظر می رسد که نگه داشتن یک مجموعه ای از گیاهان در داخل خانه، توسط ما کار چندان آسانی نیست. کلید موفقیت باغبانی در محیط […]

ما عاشق گیاهان هستیم. گیاهان عالی به نظر می رسند، آنها کیفیت هوا را بهبود می بخشند، سلامتی ما را افزایش می دهند و برای محیط زیست عالی هستند. به نظر می رسد که نگه داشتن یک مجموعه ای از گیاهان در داخل خانه، توسط ما کار چندان آسانی نیست.

کلید موفقیت باغبانی در محیط خانه، توجه دقیق به نحوه رشد گیاهان و واکنش به سطوح مختلف آب و نور است.

وقتی برگهای گیاه قهوه ای می شوند چه کنیم؟

اگر لبه برگ شما قهوه ای باشد، ممکن است به دلیل آب کم یا هوای خشک باشد. سعی کنید کمی  بیشتر با آب آشامیدنی آبیاری کنید.

وقتی برگ های گیاه شکل سوختگی به خود می گیرند چه کنیم؟

اگر گیاه محیطی شما در نقطه ای است که مستقیماً نور خورشید به آن می تابد سعی کنید جای آن را عوض کرده و از تماس مستقیم نور خورشید به خصوص بعد از ظهر جلوگیری کنید ایتن امر به سوختگی برگهای گیاهان کمک شایانی می کند.

می خواهم شاخ و برگ یکپارچه داشته باشد؟

بعضی از گیاهان رشد می کنند و به سمت طرفی که نور در اتاق وجود دارد گسترش می یابند و از یک طرف سنگین می شوند. اگر این اتفاق می افتد، گیاه را به طور منظم برای رشد بیشتر و یکپارچه بچرخانید.

وقتی برگ های گیاه زرد می شوند چه کنیم؟

برگ های قدیمی تر به رنگ زرد متمایل می شوند  که پس از گذشت زمان، طبیعی می شوند، اما اگر رشد جدید گیاه رنگ زرد به خود بگیرد، می تواند نشانه ای از تابش مستقیم نور خورشید باشد. در این حالت گیاه را به یک نقطه با کمی خورشید کمتر بچرخانید و بر نحوه تغییر برگها نظارت بیشتری کنید.

شاخ و برگ های گیاه ریزش بیشتری دارند در این حالت چه باید کرد؟

این امر می تواند دارای دو نشانه باشد یا آب بیش از حد به گل می رسد یا خیلی کم باشد. به عنوان یک قاعده کلی برای آبیاری گیاه، تنها زمانی که دو قله بالای خاک خشک است، آبیاری کنید تا از ریزش بیش از حد شاخ و برگآ جلوگیری شود.

علت پیچ خوردن گیاه؟

برگ ها می توانند در حالی که گیاه کم آب و یا در یک محیط کم رطوبت است،  پیچ ​​خورده و پیچیده شوند. سعی کنید کمی بیشتر آبیاری کنید .

راهنمایی های مهم دیگر برای مراقبت از گیاهان

  • برگ های گیاهان خود را بدون گرد و غبار حفظ کنید.
  • گیاه خود را در یک گلدان متناسب با اندازه گیاه نگهداری کنید اگر گیاه بیش از حد بزرگ شود و جای آن مناسب نباشد موجب پوسیدگی ریشه شده و مشکلات دیگری را به بار می آورد.
  • اطمینان حاصل کنید که گلدان های شما دارای زهکشی مناسب هستند
  • قبل از خرید گیاه در مورد محل نگهداری آن تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که می توانید شرایط صحیح نور و آب را برای رشد آن فراهم کنید.
  • زمن مناسب برای آبیاری گیاه فقط زمانی است که دو قله بالای خاک خشک باشد.
  • در هنگام کوددهی مراقب باشید، اگر کود بیش از اندازه قوی باشد می تواند گیاه را بخشکاند.

انتهای مطلب/