ژاوی در راس پروژه بارسا برای آغاز روزهای سخت بدون مسی

تهران- ایرنا- «ژاوی هرناندز» ستاره پیشین باشگاه بارسلونا قرار است تا با مسئولیت آماده سازی آبی اناری ها برای زندگی بدون «لیونل مسی»، با سمت نایب رئیس ورزشی به جمع کاتالان ها باز گردد. به گزارش ایرنا، تارنمای اسپورت بایبل روز شنبه نوشت: فصل گذشته موضوع داغ محافل ورزشی این بود که آیا منچسترسیتی با […]

تهران- ایرنا- «ژاوی هرناندز» ستاره پیشین باشگاه بارسلونا قرار است تا با مسئولیت آماده سازی آبی اناری ها برای زندگی بدون «لیونل مسی»، با سمت نایب رئیس ورزشی به جمع کاتالان ها باز گردد.

به گزارش ایرنا، تارنمای اسپورت بایبل روز شنبه نوشت: فصل گذشته موضوع داغ محافل ورزشی این بود که آیا منچسترسیتی با هدایت «پپ گواردیولا» می تواند به عنوان برترین تیم تاریخ لیگ برتر جزیره شناخته شود یا خیر؛ این در حالی است که بارسلونای تحت هدایت وی بی شک یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال است.
در واقع اعتقاد به این موضوع، با توجه به افتخاراتی که آنها تحت هدایت مرد اسپانیایی کسب کرده و سبک فوتبالی که آبی اناری ها در راه رسیدن به آن عناوین ارائه می دادند و همچنین ستاره های تحت اختیار وی، کار چندان سختی نیست.
البته هر تیمی که «لیونل مسی» را داشته باشد بی شک تیم خوبی خواهد بود اما گواردیولا علاوه بر مرد مینیاتوری، بازیکنان دیگری همچون «تیری هانری»، «ساموئل اتوئو»، «سرخیو بوسکتس»، «کارلوس پویول» و «دنی آلوز» را در اختیار داشت؛ به این فهرست ژاوی و «آندرس اینیستا» ستاره های بی چون و چرای خط هافبک را نیز بیافزایید.
این در حالی است که برای مدتی نیز برخی افراد با این استدلال که مسی نمی تواند در یک شب سرد به همان خوبی که در یک روز آفتابی بازی می کند، نمایش خوبی داشته باشد؛ دماسنج را معیار بزرگی و برتری قرار داده و برخی دیگر نیز مدعی شدند که او بدون ژاوی و اینیستا در کنار خود، کاری از پیش نخواهد برد؛ این موضوع به خودی خود نشان از برتری این ۲ ستاره روزهای نه چندان دور خط هافبک آبی اناری ها دارد.
ژاوی هم اکنون فوتبال خود را در باشگاه السد پیگیری می کند اما با توجه به ۳۹ ساله بودن وی، ظاهرا روزهای پایانی فوتبالش فرا رسیده است و «ویکتور فونت» که یکی از نامزدهای ریاست باشگاه بارسلونا محسوب می شود از تمایلش برای در اختیار داشتن ژاوی به عنوان یکی از اعضای پروژه خود، پرده برداشت.
ژاوی به عنوان سفیر قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شده و انتخابات ریاست بارسا نیز تا سال ۲۰۲۱ انجام نخواهد شد اما فونت از همین حالا، پیشتاز این عرصه به شمار می ورد.
اگرچه مسی می تواند تا چند سال پس از روی کار آمدن فونت نیز برای کاتالان ها بازی کند اما این باشگاه با جدیت برنامه ریزی های خود را برای سال های بدون مسی آغاز کرده و بازگشت ژاوی نیز یکی از این برنامه ها است.
و ژاوی این فرصت را دارد تا ثابت کند در غیاب ستاره آرژانتنی تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد.
ورزشی**۳۹۹۱**۲۰۲۴
انتهای پیام/