ژن های خوبی که سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری گرفتند

با نگاهی گذرا به اسامی منتشر شده در سامانه سهیمه طرح ترافیک ویژه خبرنگاران، با اسامی مواجه می‌شویم که به نظر قرابتی با کار رسانه‌ای ندارند. طرح ترافیک سال ۹۷ شهر تهران که به گفته مسئولان شهرداری به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها چندین بار به تعویق افتاده بود، بالاخره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری […]

با نگاهی گذرا به اسامی منتشر شده در سامانه سهیمه طرح ترافیک ویژه خبرنگاران، با اسامی مواجه می‌شویم که به نظر قرابتی با کار رسانه‌ای ندارند.

طرح ترافیک سال ۹۷ شهر تهران که به گفته مسئولان شهرداری به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها چندین بار به تعویق افتاده بود، بالاخره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا در‌‌آمد. سهمیه‌ طرح ترافیک برای گروه‌های خاص از جمله خبرنگاران که به نسبت سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شده بود، با انتقادات زیادی از سوی اصحاب رسانه همراه شد تا در نهایت برخی تغییرات برای بهبود طرح سهمیه خبرنگاران از سوی شهرداری تهران ایجاد شد.

شهرداری تهران به منظور شفافیت در نحوه اهدای سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران و روزنامه‌‌نگاران، با طراحی سامانه‌ای، اسامی تمامی کسانی که به عنوان اصحاب رسانه برای آنها کارت تردد به محدوده طرح ترافیک صادر شده را اعلام کرده است. اما با نگاهی گذرا به اسامی منتشر شده در این سامانه، با افراد نام‌آشنایی مواجه می‌شویم که به‌نظر می‌رسد قرابتی با کار رسانه‌ای ندارند و از اقوام مسئولان و یا مدیران رسانه‌ها هستند.

در ذیل نام برخی از این افراد آورده شده است:

** سیدجعفر، سید مجتبی و سیده زینب دعایی فرزندان سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات
* سیدسبحان بطحایی فرزند وزیر آموزش و پرورش
** الهام، عباس، محسن و عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی
** علی و نرگس حضرتی فرزندان الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه اعتماد
* راضیه و مهدی وکیلی فرزندان محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول روزنامه ابتکار

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی در واکنش به وجود نام افرادی‌ غیرخبرنگار در فهرست دریافت کنندگان سهمیه طرح ترافیک گفت: برخی عادت کرده‌اند از هر امتیازی که استحقاقش را ندارند؛ به هر نحو استفاده کنند. اما برخی حاضر نیستند از یک امتیاز کوچک که می‌تواند به فرد دیگری تعلق گیرد که استحقاق و نیازش را دارد، بگذرند. آنها همه چیز را برای خود می‌خواهند.

عضو شورای شهر ضمن ابراز تأسف از اخبار منتشر شده ادامه داد: متاسفم از اینکه این اخبار درست باشد و در لیست منتشر شده اسامی نمایندگان مجلس، فرزندانش و کسانی که خبرنگار نیستند، وجود داشته باشد. امیدوارم کسانی که خبرنگار نیستند یا می‌توانند از نظر مالی هزینه ورود به طرح را شخصا مثل بقیه شهروندان، پرداخت کنند، انصراف داده و اجازه دهند خبرنگاران زحمت‌کشی که واقعا به طرح نیاز دارند اما سهمیه به آن‌ها نرسیده است، از آن استفاده کنند.