کاهش آمار بیکاری به ۸.۲ درصد

صافی نیوز / رئیسی گفت: با فراهم شدن زمینه رونق تولید در کشور آمار بیکاری از ۸.۹درصد به ۸.۲ درصد کاهش یافته که این آمار قابل توجه است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران بوشهری افزود: اشتغال دغدغه دولت است و از ابتدا هم اعلام کردیم که برای افراد بیکار باید شغل ایجاد کنیم؛ افراد تحصیل کرده حق دارند که متناسب با دانش خود شغل داشته باشند.

وی یادآورشد: کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل به چرخه تولید برگشته و مشاغل جدید ایجاد شده است.

رئیسی با بیان اینکه براساس گزارش استاندار بیکاری در استان بوشهر نیز کاهش داشته است افزود: کاهش مشکل بیکاری به منزله حل مشکل بیکاری در کشور نیست .

رئیسی گفت: موضوع بومی‌گزینی در صنایع مد نظر است.

آمادگی دولت برای اصلاح لایجه ته لنجی 

وی در پاسخ در خصوص ساماندهی کالاهای همراه مسافر، ته لنجی یا ملوانی با اشاره به درخواست یکی از طلایه داران این استان در رابطه با جدا کردن خرج ملوانان از کوله بران و اینکه اینها یک مساله و آنها مساله جداگانه ای دارند گفت: این مساله منطقی است چون ۲ موضوع است و می تواند در ۲ بخش مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی افزود: باید به گونه ای رفتار کرد که فعالان در کالای همراه ملوان به زندگی خود برسند و از طرفی بحث صادرات و وادرات هم نقض نشود و روی برخی کارهای تجاری هم تاثیر مثبت و نه منفی داشته باشد.

وی اظهار کرد: بحث کالاهای ته لنجی داد و ستدی به شمار می‌رود و بعنوان کار سنتی و قدیمی منطقه که ریشه در سالهای گذشته دارد شناخته می شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و معاون اجرایی با ملوانان و سایر دست اندرکاران این بخش بنشینند نقطه نظرات آنها را بشنوند و این لایحه تهیه شده اگر معلوم شود که در جایی باید اقدام سریعی صورت گیرد این آمادگی در دولت است به نحوی که این عزیزان دچار مشکل نباشند.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم مساله کالای همراه مسافر و ته لنجی باید به گونه ای مدیریت شود که هم مشکل ته لنجی و ملوانان حل شود و هم به قوانین تجاری و اقتصادی کشور خللی وارد نشود.

وجود آلاینده های گسترده در جنوب بوشهر رنج آور است

رئیسی درپاسخ به موضوع بی‌توجهی به نیروهای بومی در پارس جنوبی بیان کرد: وجود آلاینده‌های گسترده در جنوب استان بوشهر رنج‌آور است چرا که هم ثروت کشور تبدیل به دود می‌شود و هم آلایندگی گسترده‌ای در پی دارد.

رئیسی با بیان اینکه آلایندگی‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، افزود: دستورات لازم صادر شده که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال شوند و کار را پیش ببرند و شاهد رفع آلایندگی‌ها باشیم.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها نیز تصریح کرد: عوائد و سود این شرکت‌ها باید نصیب مردم محیط پیرامونی نیز شود و طبق قانون باید به این موضوع توجه شود.

رئیسی گفت: سفر به استان بوشهر فرصتی برای ما است تا در میان مردم حضور یابیم و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: در دور اول سفر به استان بوشهر بررسی کردیم و طرح‌هایی برای کوتاه مدت و طرح‌هایی نیز برای بلند مدت مد نظر قرار گرفت. جاده بوشهر – شیراز از اولویت‌های سفر است که تامین اعتبار شده است.

رئیسی افزود: خط ریلی بوشهر – شیراز از خواسته‌های مردم است که ۱۰ درصد پیشرفت دارد و خوشبختانه اعتبار این پروژه تامین شده و کار با قوت بعد از سفر دنبال می‌شود.

وی از اولویت‌های سفر به استان بوشهر توسعه راهها و خط ریلی عنوان کرد و ادامه داد: در سفر اول بخش قابل توجه مصوبات انجام شده و پیشرفت ۴۰ درصدی انجام شده و به همین میزان هم در دست اجرا است.

رئیسی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها روند پیشرفت مورد انتظاری نداشته‌اند افزود: با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته برای راه‌آهن بوشهر امیدواریم شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم

رئیسی ضمن تشکر از مردم استان بوشهر از مردمان شهرستان‌هایی که فرصت سفر به آنها به وجود نیامد عذر خواهی کرد و گفت: اگر چه در جمع شما مردمان حضور نیافتم اما نمایندگانی از طرف دولت به این مناطق سفر داشتند خواسته‌های آنها رسید و در جلسه‌ها مطرح شد.

وی ضمن تقدیر از جوانان استان بوشهر خطاب به مردم این استان گفت: یقین بدانید خواسته شما دنبال می‌شود.

رئیسی همچنین با تقدیر از خبرنگارانی که در این ۲ روز برنامه های سفر دولت را پوشش خبری دادند ادامه داد: خبرنگاران مصوبه‌های سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص ضمانت اجرایی مصوبه های سفر استانی دولت اظهار کرد: همه مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به اجرای مصوبه های دولت مسئولیت اجرایی دارند و باید مجدانه پیگیر این مصوبه ها باشند.

رئیسی یادآور شد: در کنار پیگیریهای مجدانه استاندار بوشهر معاون اجرایی رئیس جمهور نیز مسئولیت پیگیری ستادی مصوبه های سفر دولت را برعهده دارد.

وی از اصحاب رسانه خواست با دقت مصوبه های سفر دولت را پیگیری و به این صورت به دولت کمک کنند/.

انتهای پیام/