کاهش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان

صافی نیوز / رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با تشریح جزئیات قیمت پیشنهادی انبوه‌سازان برای ساخت نهضت ملی مسکن، گفت: بر این اساس آورده متقاضیان به ۲۰۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، ایرج رهبر با اشاره به آغاز ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی در زمان حضور محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی، اظهار کرد: همان دوره بارها اعلام کردیم با توجه به تجربه مسکن مهر که گروه هدف ان متقاضیان کم‌توان بود در طرح اقدام ملی تجربه ما می‌گوید آورده متقاضیان زیاد است و آنها توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

وی با اشاره به این‌که متقاضیان حداقل باید 400 میلیون تومان آورده داشته باشند، ادامه داد: در طرح ملی مسکن نیز اعلام شده که متقاضیان در یک بازه مشخص باید اقساط 40 میلیون تومانی پرداخت کنند. واقعیت آن است که اکثر متقاضیان این طرح توان پرداخت این آورده را ندارند.

وی افزود: بر این اساس با هدف ساخت پروژه‌ها و خانه‌دار کردن سریع مردم،‌ به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم از توان مالی بخش خصوصی در قبال سهم از پروژه استفاده شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان “متاسفانه مسئولان قبلی وزارت راه یا اطلاعی از وضعیت متقاضیان نداشتند یا این‌که یا پیشنهاد ما را نمی پذیرفتند” اضافه کرد: خوشبختانه در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی، وضعیت تغییر کرده است. اخیرا جلسه‌ای با وزیر راه داشتیم و پیشنهاد انبوه‌سازان را تکرار و تاکید کردیم که مردم توان پرداخت اقساط آورده را ندارند.

رهبر بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد استفاده از توان مالی بخش خصوصی را مطرح کردیم که آقای بذرپاش آنرا پذیرفت و تاکید کرد پیشنهاد خوبی است.

وی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی پیشنهاد انبوه‌سازان خبر داد و گفت:‌ در رابطه با قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز پیشنهاد 7.9 میلیون تومانی با احتساب شاخص تعدیل سه‌ ماهه سوم سال 1401 را برای هر مترمربع ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که ساخت بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد:‌ به‌عنوان مثال هزینه ساخت یک واحد 100 متری حدود یک میلیارد تومان است. حدود 300 میلیون از این مبلغ را وام پوشش می‌دهد و 700 میلیون تومان دیگر را بایستی متقاضیان پرداخت کنند. بر اساس پیشنهاد انبوه‌سازان 500 میلیون تومان از این مبلغ را بخش خصوصی تامین می‌کند و متقاضیان 200 میلیون تومان آورده خواهند داشت.

انتهای پیام/