کاهش قیمت بیت کوین به پایین ترین رقم طی ۲ هفته گذشته

صافی نیوز / قیمت بیت کوین ۶ درصد در روز جمعه کاهش یافته و حدود ۲۲۳۳۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، قیمت بیت کوین به‌دنبال ضعف بازارهای ارز مجازی تا پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته کاهش یافت. سرمایه‌گذاران با سقوط یکی از شبکه‌های اصلی پرداخت‌های این صنعت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

قیمت بیت کوین 6 درصد در روز جمعه کاهش یافته و حدود 22330 دلار معامله می‌شود. ارزهای مجازی کوچک‌تر مانند اتر، آوالانچ و دوج‌کوین هم با کاهش قیمت روبرو بودند.

صنعت ارز مجازی با مشکلات به‌وجودآمده برای بانک سیلورگیت آمریکا و مسئله ادامه بقای آن روبروست. این بانک یک شبکه پرداخت برای تسهیل نقل‌وانتقال سرمایه بین شرکت‌های ارز مجازی فراهم می‌کند. اما بسیاری از صرافی‌های ارز مجازی، منتشر کنندگان پول باثبات و اتاق‌های بازرگانی دیگر برای پرداخت از سیلورگیت استفاده نمی‌کنند.

کشور حامی بیت کوین بدهی‌های خود را پرداخت کرد

فروپاشی صرافی اف‌تی‌اکس سیلورگیت را هم که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها در بازار ارزهای مجازی است درگیر کرده و باعث شده این بانک مجبور شود دارایی‌های خود را بفروش برساند تا پاسخگوی 8.1 میلیارد دلار خروج سرمایه توسط مشتریانش باشد. هر گونه نگرانی در مورد نقدینگی تأثیر مستقیمی بر شرایط بازار دارد.

سرمایه‌گذاران ارز مجازی معمولاً در شرایط استرس بازار به تتر، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین یا پول باثبات روی می‌آورند. این ارز مجازی همچنان 1 دلار ارزش دارد و از آن تا حد زیادی برای تسهیل تجارت سرمایه‌های مجازی استفاده می‌شود و به‌نظر می‌رسد هیچ ارتباطی با سیلورگیت نداشته باشد. خرید بالای این ارز مجازی امروز در بازار آسیا گزارش شده‌است.

رونق دوباره بیت کوین در سال جاری میلادی حالا تا 35 درصد کاهش یافته است. اما هنوز بالاتر از رشد 4 درصدی بازار جهانی سهام قرار دارد.

انتهای پیام/