1:28 1403/02/13

کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی شاخص بورس در جریان معاملاتی امروز

صافی نیوز / امروز سه‌شنبه پنج بهمن ماه شاخص کل بورس با کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی به یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد.
بورس

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از انتخابات وعده حمایت از بورس را داده بود. پس از جای‌گیری دولت سیزدهم بازار سرمایه روند نزولی را با قدرت بیشتر در پیش گرفت.

فعالان بورسی نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند: «وعده‌های مسوولین برخلاف حرکت شاخص است و این افراد به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.»

امروز شاخص کل هم‌وزن منفی بود و با شش هزار و ۹۰۸ واحد کاهش برابر ۲٫۱ درصد به محدوده ۳۱۷ هزار و ۰۶۶ واحد رسید.  امروز در بازار سرمایه ۲۳۹ نماد صف فروش و فقط ۲۳ نماد صف خرید بودند.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۰۵ هزار و ۵۷۶ معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، پارسان، نوری، شپدیس، پارس، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای قرن، رکیش و پرداخت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

کاهش ۱٫۷ درصدی فرابورس

اما در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با کاهش حدود ۲۹۸ واحدی معادل با ۱٫۷ درصد به محدوده ۱۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۴۹ هزار و ۷۴۵ معامله بود.

امروز نمادهای زاگرس، شگویا، هرمز، صبا، ارفع، شاوان و فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای توریل، قچار و توسن نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

همچنین به آخرین قیمت ۱۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود  سه هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}