کدام نمادها شاخص بورس را مثبت کردند؟

صافی نیوز / امروز دوشنبه دو اسفند ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از هفت هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، امروز شاخص کل بورس افزایش هفت هزار و ۲۱۸ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی رسید.

اخبار مذاکرات برجام تاثیر مستقیمی روی معاملات بورس دارد. امروز اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری برخی گمانه‌زنی‌ها را مبنی بر این که توافق حاصل از مذاکرات وین ضعیف‌تر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواهد بود را رد کرد.

بر همین اساس کارشناسان می‌گویند که در صورت اجرایی شدن برجام صنایع بانکی و خودرویی رشد خوبی خواهد داشت.

امروز بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در دو گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و خودرو و ساخت قطعات بود.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۷ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۲۷ هزار و ۸۸۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۵ هزار و ۸۹۸ معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، وبملت، خودرو، وتجارت، اخابر، وبصار، خساپا و خبهمن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای فولاد، فملی، پارسان، تاپیکو و پارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۳۸ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۹ هزار و ۶۵۸ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، فرابورس، فزر، غصینو، پخش و صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مارون، شراز، آریا، قچار نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، شاروم و آریا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۱۵۲ نماد رشد داشتند. ۵۹ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/