کره جنوبی و قطر هفت توافق نامه همکاری امضا کردند

صافی - رییس جمهوری کره جنوبی و امیر قطر امروز دوشنبه در نشستی در سئول ضمن تاکید بر توسعه همکاری سیاسی و اقتصادی دو جانبه، هفت یادداشت تفاهم در زمینه مزارع هوشمند، حمل و نقل زمینی و فناوری شبکه های هوشمند امضا کردند.

مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی و ‘شیخ تمیم بن حمد آل ثانی’ امیر قطر که روز گذشته به منظور دیداری دو روزه از کره جنوبی وارد سئول شد در این نشست راه های گسترش روابط اقتصادی و ارتقاء همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

در این نشست دو طرف علاوه بر بحث انرژی در زمینه حمایت قطر از حضور شرکت های کره جنوبی در دوحه در زمینه های زیرساختی، حمل و نقل و بهداشت مذاکره کردند.

‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی در این نشست ابراز امیدواری کرد همکاری های دوجانبه در حوزه انرژی که بر محوریت گاز طبیعی مایع (LNG) متمرکز است به سایر صنایع جدید مانند شبکه های هوشمند نیز توسعه پیدا کند.

قطر بزرگترین تامین کننده گاز مایع کره جنوبی و ششمین تامین کننده نفت این کشور است.

روابط دیپلماتیک میان کره جنوبی و قطر در سال ۱۹۷۴ برقرار شد دو کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی، روابط خود را به سطح همکاری های جامع ارتقا دادند.

رییس جمهوری کره جنوبی با اشاره به روابط عمیق و دوستانه دو کشور اظهار امیدواری کرد سطح روابط اقتصادیآانها به ۱۷ میلیارد دلار در سال توسعه یابد.

‘مون’ افزود: دو کشور دارای توانایی بالقوه برای تقویت همکاری در زمینه های مختلف هستند امیدوارم دیدار رسمی شما بتواند روابط دو ملت را ارتقا دهد و راه را برای گسترش همکاری در سطح جهانی هموار کند.

او همچنین با تبریک برگزاری موفقیت آمیز مسابقات جام ملت های آسیا در دوحه برای برگزاری موفق مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر آرزوی موفقیت کرد.

امیر قطر نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه روابط جامع بین سئول و دوحه ابراز امیدواری کرد دیدار وی بتواند به تقویت روابط دوجانبه کمک کند.

‘شیخ تمیم بن حمد آل ثانی’ با اشاره به تجربه موفق کره جنوبی در برگزاری المپیک پیونگ چانگ ۲۰۱۸ میلادی افزود کشورش به دنبال کمک از سئول برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است.

سفر امیر قطر چهارمین سفر او به کره جنوبی بود آخرین سفر وی نوامبر ۲۰۱۴ انجام شده بود.