سازمان جهانی بهداشت:

کرونا همچنان در وضعیت اضطرار جهانی است

صافی نیوز / سازمان جهانی بهداشت با اعلام افزایش ابتلا به کرونا در کشورهای جهان گفت که این بیماری تا یک سال و نیم تا دو سال دیگردر وضعیت اضطرار باقی خواهد ماند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، سازمان جهانی بهداشت عصر سه‌شنبه به وقت تهران اعلام کرد که کرونا تا یک سال و نیم تا دو سال دیگر در وضعیت اضطرار باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت متشکل از کارشناسان مستقل در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش موارد ابتلا، تکامل مداوم ویروسی و فشار بر خدمات بهداشتی در شماری از کشورها به این معنی است که وضعیت این بیماری همچنان در حالت یک وضعیت اضطراری است.

در این بیانیه آمده است که موارد گزارش شده به سازمان جهانی بهداشت در دو هفته گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، نهاد بهداشت سازمان ملل برای اولین بار در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ (یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰) بالاترین سطح هشدار را که به عنوان «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی» شناخته می‌شود، برای کرونا اعلام کرد. چنین تصمیمی می‌تواند به تسریع تحقیقات، بودجه و اقدامات بین‌المللی بهداشت عمومی برای مهار این بیماری کمک کند.

بر اساس تازه‌ترین آمار همه‌گیری کرونا تا روز دوشنبه مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان به ۵۶۰ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده و مرگ شش میلیون بیمار نیز تایید شده است.

آمریکا با بیش از ۹۰ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای گرفتار این بیماری قرار دارد و هند در رتبه دوم و برزیل در رتبه سوم جهان قرار دارند. در قاره اروپا، فرانسه وضعیت نامناسبی را از نظر ابتلا دارد. کشور آلمان با ثبت ۱۶۵ فوتی از این حیث در رتبه نخست جای دارد.

به گزارش منابع خبری، با افزایش مجدد شمار موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا، کمیسیون و نهادهای بهداشتی اتحادیه اروپا دوشنبه ۲۰ تیر به افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرد دوز دوم یادآور را بزنند.

اتحادیه اروپا پیش از این تنها به افراد بالای ۸۰ سال توصیه کرده بود که این دوز تقویتی واکسن را بزنند.

چندی قبل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آمار کرونا در جهان غیر از قاره آمریکا سیر نزولی داشت.

انتهای پیام/