کشف رابطه یک غذای خوشمزه و سرطان پوست

صافی نیوز / ماهی‌ها منبع غنی پروتئین‌ها و چربی‌های سالم هستند و به همین دلیل در رژیم‌های غذایی بسیار مشهور مانند مدیترانه‌ای و نوردیک وجود دارند. اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که همه چیز در خصوص خوردن ماهی همیشه آنطور که فکر می‌کردیم بی ضرر نیست.

ماهی‌ها منبع غنی پروتئین‌ها و چربی‌های سالم هستند و به همین دلیل در رژیم‌های غذایی بسیار مشهور مانند مدیترانه‌ای و نوردیک وجود دارند. اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که همه چیز در خصوص خوردن ماهی همیشه آنطور که فکر می‌کردیم بی ضرر نیست.

یک مطالعه بزرگ و طولانی مدت روی تقریباً ۵۰۰۰۰۰ نفر نشان داد افرادی که بیش از نصف قوطی ماهی در روز مصرف می‌کنند، ۲۲ درصد بیشتر در معرض ابتلا به ملانوم بدخیم هستند. این بدان معنا است که خوردن زیاد از حد ماهی به صورت روزانه به احتمال زیاد می‌تواند با برخی عوارض سلامتی، به ویژه ملانوم، مرتبط باشد.

شواهد علمی واضح است؛ قرار گرفتن در معرض نور خورشید بزرگترین عامل خطر برای ایجاد ملانوم است. به عبارت دیگر، مصرف ماهی به صورت متعادل هنوز یک توصیه مهم پزشکی است و نباید آن را با سرطان مرتبط بدانیم هرچند که مصرف بیش از حد آن هم هرگز توصیه نمی‌شود. نتایج این مطالعه در نشریه Cancer Causes & Control منتشر شده است.

انتهای پیام/