کلم بروکلی ماده غذایی مفید برای سلامت کبد

صافی نیوز / تحقیقات مرکز پزشکی جان هاپکینز نشان می‌دهد که کبد بیش از ۵۰۰ عملکرد را در بدن مدیریت می‌کند. عملکرد اصلی که بسیاری از مردم می‌دانند این است که کبد تولیدکننده صفرا است که به دفع سموم کمک می‌کند.

به گزارش صافی، کبد هم چنین به تجزیه چربی‌ها برای کمک به هضم غذا کمک می‌کند. کبد به تولید کلسترول و مدیریت گلوکز اضافی کمک می‌کند و باعث تنظیم و مدیریت لخته شدن خون می‌شود.

ترکیب غذا‌های پر فیبر مانند غلات کامل و حبوبات، چربی‌های سالم و میوه‌ها و سبزیجات فراوان در حالی که مصرف قند‌های افزوده شده، الکل و غذا‌های سرخ شده را محدود می‌کند می‌تواند یک راه عالی برای داشتن یک کبد سالم باشد. اگر به دنبال این هستید که برخی از غذا‌های مفید برای کبد را در رژیم غذایی خود بگنجانید سبزیجات بهترین مکان برای شروع هستند. کلم بروکلی یکی از بهترین مواد غذایی‌ای است که می‌توانید برای سلامت کبد بخورید.

چه چیزی در بروکلی وجود دارد که آن را برای کبد به ماده غذایی مفیدی تبدیل می‌کند؟ دی ایندولیل متان و گلوکورافانین موجود در کلم بروکلی به نفع سلامت کبد هستند. ترکیباتی مانند این عناصر در کلم بروکلی با داشتن خواص ضد سرطانی و حمایت از فرایند سم‌زدایی طبیعی که کبد ارائه می‌کند مرتبط هستند.

دی ایندولیل متان و گلوکورافانین نه تنها در کلم بروکلی بلکه در گل کلم، کلم و کلم پیچ نیز یافت می‌شوند. فعالیت آنتی اکسیدانی این عناصر در مراقبت از سلامت کبد شما مفید است و می‌تواند به سلامت کلی بدن شما نیز کمک کند.

انتهای پیام/