20:47 1403/02/13
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

کلنگ‌ ۲ پروژه عمران شهری مراغه به زمین زده شد

صافی نیوز / همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کلنگ احداث و بهسازی کانال انزاب و احداث خیابان ۲۴ متری شهرک زیباشهر مجموعه مدیریت شهری به زمین زده شد.
داود اسدیان

به گزارش صافی، داود اسدیان فرماندار مراغه در آیین کلنگ‌زنی این پروژه ها اظهار داشت: سوم خردادماه یادآور حماسه‌های رشادت است و سالروز آزادسازی خرمشهری است که خونین‌شهر نامیده شد.

وی بیان کرد: امنیت امروز کشورمان حاصل خون پاک شهداست و از این رو است که باید توفیق داشته باشیم در این مکتب امروز خدمت کنیم.

وی اعلام کرد: بالغ بر ۸۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در شهر مراغه داریم که بایدمشکلات آنان با اتحاد و همدلی برطرف شود.

وی تاکید کرد: وظیفه ما توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته است و باید با تمام توان و بدون منت خدمتگزاری کنیم.

فرماندار مراغه دولت سیزدهم را دولت محرومان عنوان کرد و خدمت به این قشر را مایه افتخار خود و دولت‌مردان دانست.

شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه نیز در این آیین افزود: قسمتی از کانال انزاب توسط شهرداری در سال‌های گذشته بهسازی شده و امروز نیز بهسازی مابقی این کانال در راستای بازآفرینی شهری آغاز می‌شود.

وی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: حجم لجن‌برداری این پروژه ۸۰۰ مترمکعب و حجم خاک‌برداری یکهزار مترمکعب خواهد بود و یکهزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری، یکهزار و ۳۵۰ مترمکعب عملیات بنایی با سنگ و ۴۰۰ مترمکعب حجم بتن‌ریزی خواهد بود.

وی بهسازی و ساماندهی محله کم‌برخوردار انزاب، افزایش بهداشت محیطی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، افزایش زیبایی بصری محیط،افزایش نشاط و شادابی ساکنان محله و ارتقا کیفیت خدمات محلات کم‌برخوردار را از اصلی‌ترین اهداف پروژه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن ظرف مدت سه ماه به اتمام خواهد رسید.

سرپرست شهرداری مراغه به پروژه احداث خیابان ۲۴ متری شهرک زیباشهر هم اشاره و خاطرنشان کرد: طول مسیر این پروژه یک‌کیلومتر، عرض خیابان ۱۶ متر، عرض مسیر با احتساب باکس فضا و پیاده‌رو ۲۴ متر، عرض پیاده در ۲ طرف خیابان ۵ متر، عرض باکس فضای سبز در ۲ طرف خیابان ۲ متر، عرض جوب آب‌های سطحی یک‌متر، مساحت زیرسازی خیابان ۲۴ هزار مترمربع، مساحت آسفالت‌ریزی خیابان ۱۶ هزار مترمربع، اجرای عملیات جدول‌گذاری جوب آب در طول مسیر ۴ هزار متر طول، اجراب عملیات جدول‌گذاری فصای سبز آب در طول مسیر ۲ هزار متر طول و کاشت فضای سبز به مساحت ۲ هزار مترمربع خواهد بود.

مروتی اضافه کرد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، سهولت در دسترسی به شهرک زیباشهر، گسترش مسیرها و شریان‌های اصلی شهرک زیبا‌شهر جهت کنترل و هدایت ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و ساکنان شهرک زیباشهر از جمله مهمترین اهداف این پروژه است.

وی ادامه داد: این پروزه در قالب همیاری اجرا و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده که ۵۰ درصد پروژه امسال و مابقی در سال‌های آتی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای قابلیت زیست‌پذیری، کارآمدی و کیفیت زندگی شهروندان بسیار مهم است و ازجمله سیاست‌های بازآفرینی شهری است.

وی تاکید کرد: در راستای شعار شورای اسلامی شهر مراغه توزیع خدمات عادلانه برای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مراغه در دستور کار است و در چندین نقطه شهر عملیات عمرانی در حال انجام است.

وی این را هم گفت که در راستای سیاست‌های دولت و شورای اسلامی شهر، مرحله به مرحله به مشکلات محلات و مناطق مراغه رسیدگی خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران، توسعه و تحقیق شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی آزادسازی خرمشهر بود و امروز وظیفه ما درس گرفتن از آزادسازی خرمشهر است و باید این موارد را چراغ راه قرار دهیم.

حسین شیخ فرجی تصریح کرد: خدمت به مناطق حاشیه و تقسیم امکانات به صورت عادلانه از اولویت‌های شورای اسلامی شهر مراغه است.

وی تاکید کرد: کمک و همیاری دستگاه‌های متولی را در این خصوص خواستاریم و انتظار همکاری داریم.

وی به مشکلات شهرک زیباشهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌ها به تعهدات خود در شهرک‌ها عمل نکرده‌اند و بسیاری از مشکلات امروز آن‌ها از این رو است و مجموعه مدیریت شهری برای رفع آن‌ها ورود کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه خاطرنشان کرد: پیگیر بودجه مصوب بازآفرینی شهری و بودجه مسیر سلامت هستیم و امیدواریم با همراهی دولت این امر محقق شود.

شیخ‌فرجی تاکید کرد: در نظر داریم که امسال ۸۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر صورت گیرد.

وی به دیگر برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری اشاره و اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه عمران شهری نبود معدن بود که خوشبختانه معدنی شناسایی شده است و همچنین بهسازی و افزایش ظرفیت کارخانه آسفالت به سه‌برابر از دیگر برنامه‌های حوزه عمران شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه است.

انتهای پیام/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}