20:18 1403/02/15

کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس تصویب شد

صافی نیوز / نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.
وزارت بازرگانی

به گزارش صافی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات لایحه را با ۱۲۹ رای موافق، ۱۰۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

دهقان: هیچ وزیری امکان اداره وزارت صمت را ندارد

گفتنی است؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در سخنانی اظهار داشت: در سال ۹۰ گفتند وزارت بازرگانی را با وزارت صنایع و معادن ادغام کنیم تا تولید رونق بگیرد اما این اتفاق نیفتاد؛ نه تولید رونق گرفت و نه صنعت و معدن و حتی تجارت خارجی را هم به هم زدیم.

دهقان تاکید کرد: با این ادغام یک حوزه عمل گسترده برای یک وزارتخانه قرار دادیم که هیچ وزیری امکان اداره این وزارتخانه را ندارد.

وی یادآور شد: در این ۱۲ سال ۶ وزیر و ۳ سرپرست عوض شده و هیچ وزیری بیش از دو سال امکان کار ندارد چون حوزه عمل آن بسیار گسترده است.

شایان ذکر است؛ ‏دولتی‌ها با طرح دلایلی مانند تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده با این موضوع موافقت کرده بودند.

با تاکید بر ضرورت هم افزایی مجلس و دولت برای حل مسائل مردم و با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس جمهور برای تشکیل وزارت بازرگانی داخلی که در دیدار مشترک دولت و مجلس مطرح شده بود، نمایندگان هم به دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رأی داده بودند.

بررسی کلیات این لایحه در جلسه امروز پس از استماع گزارش کمیسیون و اظهارات موافقان و مخالفان در مجلس به تصویب رسید.

این درحالیست که پیش از این نیز در دولت قبل، طرح تشکیل وزارت بازرگانی مطرح شد اما پیگیری نشد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *