کمک مالی جدید اتحادیه اروپا به اوکراین

صافی نیوز / کمیسیون اروپا چهارشنبه پنج میلیارد یورو به عنوان کمک مالی به اوکراین پیشنهاد کرد که آخرین بخش از بسته وعده داده شده ۹ میلیارد یورویی مورد توافق رهبران اتحادیه اروپا در ماه خرداد است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، در آخرین قسط از بسته نجات وعده داده شده ۹ میلیارد یورویی که توسط کمیسیون اروپا اعلام شد، اتحادیه اروپا ۵ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین می‌کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس این کمیسیون در توییتی با اعلام وام‌های اضطراری به کی‌یف گفت: وضعیت اوکراین نیازمند حمایت کامل ما است.

یک دیپلمات اروپایی تصریح کرد، این بسته بخشی از کمک ۳۹ میلیارد دلاری است که توسط کشورهای عضو گروه ۷ برای حمایت از خزانه آسیب دیده اوکراین وعده داده شده بود.

ابتدا کمک ۹ میلیارد یوروی که از سوی رهبران اروپایی در خرداد ماه وعده داده شده بود به تعویق افتاد؛ زیرا برخی از کشورهای عضو در مورد اینکه آیا کشور در حال جنگ در موقعیتی هست که بتواند وام‌های بلندمدت بگیرد، بحث داشتند.

بروکسل یک میلیارد یورو از اولین بسته را در اواخر مرداد ماه پرداخت کرد و روز چهارشنبه کمیسیون اروپا گفت که سه میلیارد یورو باقی مانده “در اسرع وقت پرداخت خواهد شد”.

انتهای پیام/