کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در یک روز برگزار می‌شود

صافی نیوز / رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه، با تدابیر اندیشیده شده آزمون‌های کشوری روز به روز به سمت استاندارد بهتر و بیشتر پیش می‌رود، از تغییرات مدت زمان آزمون کارشناسی ارشد به سه تا سه ونیم ساعت و همچنین برگزاری آن در یک روز خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، امروز شلوغ ترین روز آزمون کارشناسی ارشد است افزود:بیش از ۲۴۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۲، برگزاری این آزمون در در روز پنجشنبه ۱۱ اسفند را مناسب دانست و تاکید کرد:تاکنون هیچ مورد تخلفی گزارش نشده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشوردر ادامه با بیان اینکه، با تدابیر اندیشیده شده آزمون‌های کشوری روز به روز به سمت استاندارد بهتر و بیشتر پیش می‌رود، از تغییرات مدت زمان آزمون کارشناسی ارشد به به سه تا سه ونیم ساعت خبرداد و اذعان کرد هم اکنون در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون ۴ ساعت و نیم است که زمان سنگینی محسوب می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: تغییر عمده در شیوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال آینده در برگزاری این آزمون در یک روز است، همچنین افزود: سازمان سنجش آموزش کشور هم اکنون به سمت تجمیع آزمون‌ها پیش می رود و آزمون کارشناسی ارشد سال آینده در اسفندماه تنها در یک روز برگزار می‌شود.

پورعباس دلیل تصمیم برگزای آزمون کارشناسی ارشد از سال آینده در اسفندماه را، ارائه فرصت بیشتر به دانشگاه ها برای آزمون های عملی و مصاحبه با داوطلبان ذکر کرد.

پذیرش دانشجو بیش از پیش به دانشگاه ها واگذار می شود

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با بیان اینکه، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است که در مسیر تفکیک سنجش از پذیرش حرکت کنیم، افزود: لذا طبق همین مصوبه قرار است پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور بیش از پیش به دانشگاه‌ها واگذار شود که مراکز علمی نیز مبتنی بر سیاست‌های خود پیش بروند.

پورعباس همچنین در خصوص فرایند حذف کنکور و تسری آن به کنکورهای تحصیلات تکمیلی با اشاره به اینکه، آزمون‌های ارشد و دکتری سیر نزولی داوطلب خود را شروع کرده‌اند و تعداد داوطلبان هر سال کمتر از سال قبل شده است، در عین حال افزود: البته این سیر مدتی ادامه دارد و بعد از مدتی دوباره رشد می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه،، پذیرش در آزمون دکتری در حال حاضر به صورت ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی آموزشی و پژوهشی و مصاحبه است، افزود:در دوره ارشد دانشگاه‌ها مطالبه می‌کنند که بخشی از پذیرش ارشد در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان سنجش همچنین بار دیگر بر عزم و برنامه این سازمان برای برگزاری آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها به صورت الکترونیکی تاکید کرد.
پورعباس در ادامه یادآورشد:نتایج اولیه آزمون‌های ارشد و دکتری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/