کوربین:اگر دولت تشکیل دهم از طریق سازمان ملل برجام را احیا می‌کنم

صافی نیوز - رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد از نخست وزیر کشورش پیرامون نحوه برخورد با توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران تأکید کرد: اگر دولت تشکیل دهم از طریق سازمان‌ملل برجام را احیا می‌کنم.

به گزارش صافی به نقل از بی بی سی، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد: اگر حزب کارگر دولت تشکیل دهد، تلاش خستگی‌ناپذیری از طریق سازمان ملل خواهد کرد تا برای برقراری توافق هسته‌ای مذاکره شود.

رهبر حزب کارگر انگلیس در این خصوص همچنین از بوریس جانسون نخست وزیر کشورش به دلیل نحوه برخورد با برجام انتقاد کرد؛ جانسون هم در پاسخ گفت که او همراه شرکای اروپایی‌اش می‌کوشد تا ادامه کار توافق هسته‌ای با ایران را تضمین کند.

جرمی کوربین در پارلمان انگلیس اضافه کرد: درباره ایران باید به این نکته توجه کرد که نخست وزیر در محکوم کردن اقدام یک جانبه دونالد ترامپ در خروج یک طرفه از توافق هسته‌ای ایران که جامعه بین‌المللی نیز آن را پذیرفته است، ناتوان بوده است.

او از نخست وزیر بریتانیا پرسید: آیا نخست وزیر برنامه‌ای دارد تا به همکاری شرکای اروپایی توافق هسته‌ای ایران را دوباره برقرا کند و تنش در خلیج فارس کاهش یابد؟

انتهای خبر/