رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

گروه ها و نهادهای مردمی برای کمک به سیلزدگان وارد عمل شوند

صافی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و به منظور بررسی وضعیت سیلزدگان، وارد گنبدکاووس شده بود از گروه ها و نهادهای مردمی خواست برای کمک به سیلزدگان وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام محمد قمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: در مقطعی هستیم که تنها کمک های دولتی کارساز نیست زیرا وسعت خرابی های سیل زیاد است، از همین رو گروه ها و نهادهای مردمی باید وارد عرصه شوند.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: روحانیون در این برهه زمانی باید برای تسکین آلام و کمک رسانی از توان خود استفاده کنند و البته مسئولان نیز در بین مردم باشند و حرف و درد دل آنها را بشنوند.

وی با بیان اینکه مبلغی برای بازسازی مناطق سیل زده از سوی نهاد رهبری تخصیص داده شده است، گفت: رسانه ها نیز باید در این مقطع با نشان دادن شرایط و واقعیت ها و اطلاع رسانی، برای جذب کمک های مردمی گام بردارند و امدادهای مردمی نیز به این سمت جاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت: علاوه بر گنبدکاووس و سایر مناطق سیلزده استان گلستان، ۲۲ هزار نفر از عشایر نیز در مناطق عشایرنشین استان در سیلاب گرفتار شده و راه ارتباطی آنها مسدود است.

عبدالرضا چراغعلی با بیان ضرورت رسیدگی به وضعیت عشایر گرفتار در سیل، افزود: خانه های گلی این افراد بر اثر سیلاب تخریب و چادرهای آنان نیز به خاطر وزش شدید باد از بین رفته و بایستی به مسائل آنان نیز رسیدگی شود.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: با افزایش دبی آب رودخانه ها بر اثر بارش های شدید، سه پل ورودی شهرستان در دو سوی شمال جنوب شهر گنبد در معرض خطر قرار گرفت.

عبدالقدیر کریمی افزود: تمام تلاش ها با استفاده از ماشین آلات مکانیکی به حفظ این سه پل ارتباطی و حساس معطوف شده بود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده، پل های ارتباطی گنبد حفظ شد.

وی افزود: سرریز سدهای گلستان و بوستان باعث جاری شدن سیلاب شدید و آبگرفتگی بیش از ۲۵ درصد از شهر گنبد شده بود که از اولین دقایق فروکش کردن سیلاب و با مدیریت اوضاع، رسیدگی به مناطق آبگرفته، تهیه مایحتاج و اسکان سیلزدگان با استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه های امدادی انجام شد.

وی با اشاره به شرایط خاص شهرستان گنبدکاووس و مناطق شرق استان گلستان و کمبود شدید تجهیزات، امکانات و ماشین آلات سنگین که در حل بحران سیل می تواند بسیار کمک نماید، پیشنهاد کرد که یک ستاد فرعی بحران در گنبدکاووس برای مدیریت بحران های شرق گلستان ایجاد شود.

کریمی بیان کرد: برای التیام درد حادثه دیدگان از سیلاب و جبران خسارات وارده به آنها، اختصاص اعتبارات استانی و ملی بایستی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

پیش از برگزاری این جلسه، نماینده مقام معظم رهبری با حضور در محلات سیل زده مدرسی، افغان، آخوند و بازدید از محل اسکان سیلزگان و نیز پل آخوند آباد گنبد، از نزدیک با وضعیت سیلزدگان گنبدکاووس در شرق استان گلستان آگاه شد.

انتهای پیام/