گزارش باقری به فرمانده کل قوا

صافی نیوز / رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: امروز نگاه به درون و داشته‌های ملی و جوانان با روحیات دوران نورانی دفاع مقدس، تنها مسیر فتح خرمشهرها خواهد بود.

به گزارش صافی به نقل از فارس، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه 30 شهریور) در دیدار جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و دفاع مقدس با رهبر انقلاب اظهارداشت: عزیزانی که امروز توفیق شرفیابی به محضر حضرت عالی را پیدا کرده اند، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، رزمندگان، جهادگران، خانواده های معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، روحانیون، بانوان، اقوام، اقشار، مداحان، پزشکان، شاعران، نویسندگان، سینماگران و دیگر اصحاب رسانه هستند که به نمایندگی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در این جمع حضور دارند.

وی افزود: همچنین تعداد کثیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و در مراکز استان‌ها شهرستان‌ها و دیگر مراکز و کشوری به صورت تصویری در ارتباط هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موجب افتخار است که در گام دوم انقلاب اسلامی و در آستانه چهل و دومین سالگرد حماسه ایستادگی مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس که تضمین کننده حیثیت، هویت، امنیت، عزت و شکوه ملت بزرگ ایران و مقوم ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی است با هدف تجلیل و تکریم افتخارآفرینان و حماسه سازان جهاد و شهادت و بهره گیری از ذخیره ارزشمند و معنوی دفاع مقدس و معرفی سبک زندگی نورانی رزمندگان اسلام و شهدای عظیم‌الشان، سومین آئین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاوت را با استعانت از درگاه الهی در محضر حضرتعالی برگزار کنیم.

باقری تصریح کرد: نگاه به دفاع مقدس پس از چهار دهه نشان می دهد جنگ بزرگ تحمیل شده به ملت ستم دیده ایران که با انقلاب اسلامی خود به تازگی کشور را از چنگال رژیم وابسته به حکومت سیاه گذشته آزاد نموده بود با الطاف خداوند و به برکت رهبری امام راحل و خون شهیدان و تلاش ایثارگران و ملت بزرگ ایران و به رغم خواست و اراده دشمنان برای شکست حکومت نوپا و ملت انقلابی به گنجینه بزرگ و سرمایه ای ماندگار برای تداوم تلاش، پیشرفت، عزت و سربلندی کشور تبدیل شد.

وی ادامه داد: چه بسیار بن بست ها و سختی‌های طاقت فرسا در دوران دفاع مقدس که با اتکا به قدرت الهی، ابتکار، خلاقیت، تلاش و مجاهدت خالصانه به پیروزی های شیرین تبدیل شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها تبدیل بن بست شکست، عقب‌نشینی و ناامیدی ماه‌های اولیه جنگ با تغییر راهبرد نبرد کلاسیک مبتنی بر ابزار به نبرد انقلابی مبتنی بر ابتکار بومی و رزمندگان مجاهد انقلابی و البته استفاده بهینه از ابزار نظامی و تبدیل فاصله میان ارتش و سپاه به وحدت و هم افزایی به عملیات‌های پیروز ثامن الائمه(ع)، طریق القدس، فتح‌المبین و نهایتاً آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس باشد و نمونه های دیگر نیز بسیارند.

وی افزود: لازم به تاکید است که از صمیم جان اعتقاد داریم امروز نیز نگاه به درون و داشته‌های ملی، اتکا به سرمایه عظیم جوانان دانشمند و انقلابی کشور و طراحی و برنامه‌ریزی آینده کشور بر اساس ابتکارات برخاسته از دانش، درک صحیح و عمل مجاهدانه با روحیات آن دوران نورانی قطعاً تنها مسیر راه‌گشای حل مشکلات کنونی و آینده کشور و فتح خرمشهرهای دیگر نیز خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن معارف آن دوران پرافتخار و بهره‌گیری از تجارب آن دوران ارزشمند را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: ما حسب تاکید آن رهبر و فرمانده عزیز و انتظار و خواست ملت بزرگ ایران و تکلیف شرعی و ملی، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن معارف آن دوران پرافتخار و بهره‌گیری از تجارب آن دوران ارزشمند را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانیم و در پاسداری از کیان ایران اسلامی عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران از هیچ کوششی تا پای جان دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما خود را موظف می‌دانیم که با همراهی تمامی دلسوزان انقلاب اسلامی، پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرهیختگان، اندیشمندان و جوانان غیرتمند این مرز و بوم، گنج دفاع مقدس که ثروتی بی‌پایان و الهام‌آفرین است را در راه اعتلای بازدارندگی، عزت، امنیت، استقلال، آزادی، سلامت، آسایش و آرامش ملت بزرگ ایران به کار بگیریم و آن را از هرگونه دروغ، اغراق، تحریف و انحراف مصون داشته و اجازه ندهیم که آن دوران پر افتخار، عزت‌آفرین و انسان‌ساز به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 477 ستاد مجازی تحت عنوان ستادهای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در دستگاه‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری در استان‌ها و شهرستان‌ها تا سطح روستاها برقرار شده که در طول سال برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۴۰ مناسبت محوری به‌عنوان موضوعات مهم و ملی دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ تعیین شده است. ایجاد سامانه یکپارچه جهت ثبت برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس در ستاد‌های ذکرشده در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

باقری تاکید کرد: سیاست‌گذاری و هماهنگی‌های کلان مرتبط با ترویج، نشر و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت توسط هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های انجام شده در این رابطه است.

انتهای پیام/