گزارش سخنگوی دولت از بازگشت ۹۰۰ هزار نفر به کار طی ۱۵ ماه گذشته

صافی نیوز / به گفته سخنگوی دولت در یکسال و سه ماه گذشته با فعال سازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، رونق کسب و کارها، گردشگری و ... حدود ۹۰۰هزار نفر به‌کار بازگشتند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه  بیش‌از 2هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در 15ماه گذشته فعال شد گفت: با فعال سازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، رونق کسب و کارها، گردشگری و … حدود 900هزار نفر در طول یکسال و سه ماه گذشته به‌کار بازگشتند.

بهادری جهرمی گفت: البته هنوز مشکل بیکاری برطرف نشده است چون سه میلیون بیکار داشتیم ولی این حجم از ایجاد اشتغال در طول سالهای اخیر بی سابقه است.

علی رسولیان, مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به احیای واحدهای نیمه راکد گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که دولت در شرایط حساس امروز کشور باید برای آن برنامه‌ریزی داشته و با همه توانش آن را دنبال کند.

وی گفت: از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از 2هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

ایجاد اشتغال 80هزار نفری با نهضت احیا

سید امیرحسین مدنی، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: 2هزار و 700واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم احیا شده است.

مدنی ادامه داد: با احیای این 2هزار و 700واحد مجموعاً برای 80 هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته و بیش از 50هزار میلیارد تومان سرمایه احیا شده است.

وی افزود: تاکنون 67هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده که تا پایان سال قرار است 4هزار واحد اقتصادی احیا شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان صندوق تخصصی  در حوزه احیای واحدهای نیمه فعال و راکد 1500میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در ابزارها و نهاد های نوین مالی تعیین شده است گفت: در این راستا با 6سکوی تامین مالی جمعی قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/