محسن رضایی

گلایه ی رهبر انقلاب موجب تحرک جدی در صنعت خودرو شد

صافی نیوز / معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور گفت: گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه نارضایتی مردم بود و این مسئله باعث تحرک جدی در خودروسازی کشور شد.

به گزارش صافی به نقل از همشهری، محسن رضایی میرقائد چهارشنبه شب و در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو افزود: اکنون خودروسازان درصدد جلب رضایت مردم هستند و این آغاز خوبی برای تحول است.

وی در خصوص صادرات خودروهای تولید داخل نیز اظهار کرد: حتما باید به فکر صادرات خودرو باشیم و به آن دست پیدا کنیم زیرا هیچ صنعتی بدون صادرات امکان رشد ندارد.

معاون رییس جمهور همچنین در جمع خبرنگاران گفت: صنعت خودروسازی باید چهار قدم را طی کند تا موجب تحول در این صنعت شود، در گذشته در حال مونتاژ خودرو بودیم که این زمان بیش از حد طول کشید و در مرحله بعد مهندسی معکوس در تولید قطعات و لوازم بود که آن هم دیر آغاز شد.

او بیان کرد: اکنون در مراحل اولیه نوآوری، ابداع و ابتکار صنعتی هستیم و سپس باید به سطح بن ساختی برسیم تا امکان تولید خودروی ملی و اسلامی که دارای کیفیت بالا همراه با رضایتمندی مردم باشد برویم البته این حرکت در این دولت آغاز شده است تا به سمت صنعت واقعی خودرو برویم.

مشاور رییس‌جمهور گفت: خراسان رضوی شرایط لازم را دارد و می‌تواند یکی از کانون‌های بزرگ صنعت خودروسازی باشد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص واردات خودرو افزود: واردات خودرو براساس چارچوب تحول خودرو در ایران در حال انجام است و هر خودرویی وارد نمی‌شود.

رضایی اظهار کرد: برای اینکه اقشار متوسط جامعه هم بتوانند از این شرایط استفاده کنند برای واردات خودرو زیر ۱۰هزار دلار امتیازاتی در نظر گرفته شده است و وارد کنندگان باید خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان ارائه دهند، همچنین نسبت به وارد کردن تکنولوژی نیز اقدام کنند.

برهمین اساس واردات خودرو با هدف رسیدن به تولید خودروی ملی صورت می‌گیرد و در این مسیر نظارت وجود خواهد داشت تا واردات یک کار تجاری صرف و دلالی نباشد.
بیست و دومین نمایشگاه خودرو در ۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و در سالن‌های فردوسی، مفاخر، عطار و فضای باز این مجموعه برپا شده است.

این نمایشگاه از امروز تا ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است و پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار نفر بازدیدکننده داشته باشد.

انتهای پیام/