شهردار تبریز:

یادمان بزرگ شهدا در تبریز ساخته می شود

صافی نیوز - تبریز- شهردار تبریز گفت: یادمان بزرگ شهدا در میدان شهدا، پس از اتمام عملیات عمرانی ایستگاه مترو ساخته می شود.

به گزارش صافی، ایرج شهین باهر امروز در جلسه هماهنگی آغاز فاز اجرایی طرح کوچه میزین افتخاری، این طرح را طرحی ماندگار برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا اعلام کرد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم وجود مشخصات و اطلاعات کافی در نهادهای ذی ربط، اجرای این طرح با تاخیر مواجه شد.

وی با بیان اینکه شهدا هویت و شناسنامه همه ما و کشور هستند گفت: تلاش داریم در سریع ترین زمان ممکن ضمن اجرای کامل این طرح، باغ موزه دفاع مقدس را نیز به اتمام رسانده و با تامین محتوای موزه، شهدا را آنگونه که هستند به نسل جوان معرفی کنیم.

شهردار تبریز افزود: با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا بسیاری از مشکلات حاصل از تهاجم فرهنگی  برطرف می شود.

شهین باهر با بیان اینکه هر کاری برای شهدا انجام می دهیم در واقع ارج نهادن به کسانی است که از جانشان گذشتند اظهار داشت: اگر مسئولیتی داریم به برکت خون شهدا است و مسئولیت های ما در مقابل مسئولیت و  کار عظیم شهدا هیچ است.

شهردار تبریز هشت سال جنگ تحمیلی را دانشگاه ایثار و شهادت خواند و گفت: آنچه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای ما تکلیف کردند همان اقداماتی است که شهدا در جنگ تحمیلی انجام دادند و چون ما آنها را فراموش کردیم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همان ها را به ما تکلیف کردند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در جایگاهی که حضور دارد باید برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اقدام کند گفت: شهرداری به دلیل اینکه فضای شهری را در اختیار دارد بر خود وظیفه می داند در نامگذاری معابر و میادین از نام شهدا استفاده کند.

انتهای خبر/