در راستای کنگره ملی شهدای استان؛

یادواره 130 بانوی شهیده استان قم برگزار می‌شود

صافی نیوز / آیین گرامی داشت ۱۳۰ بانوی شهید استان قم رو پنجشنبه ۵ آبان ماه در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود.

به گزارش صافی، علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزشی جامعه الزهرا (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: موضوع کنگره شهدا یک موضوع فرهنگی است و اصحاب رسانه به عنوان رسولان فرهنگی شهدا باید پیام آن‌ها را به درستی به جامعه و نسل‌های بعدی انتقال دهند.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته برنامه‌ها، دیدارها و یادواره‌های مختلفی در راستای کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شده که آخرین برنامه نمایش «فصل شیدایی» بود که با استقبال بیش از ۱۳۵ هزار نفری مردم مواجه شد و همه تماشاگران و چهره‌های شاخص علمی، حوزوی و سیاسی و… که به تماشای این اثر فاخر پرداختند بسیار راضی بودند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: دیدار‌ها و یادواره‌هایی که برگزار کردیم باعث شد خانواده شهدا و بخشی از شهدای مظلوم دفاع مقدس مانند شهدای ارتش از این مظلومیت و کم‌توجهی درآیند و رشادت‌های آن‌ها برای مردم بیشتر تبیین شد.

خوش‌گفتار مقدم عنوان کرد: ساخت فیلم با محوریت شهدا به ویژه شهید زین‌الدین، اجرای نمایش، برگزاری یادواره‌های شهدای مختلف، تهیه، توزیع و چاپ کتاب با محوریت شهدای عزیز، کمک‌های مومنانه مانند اشتغال‌زایی و اهدای جهیزیه بخشی از اقدامات کنگره ملی شهدای استان قم در این مدت بوده است.

وی در پایان افزود: یادواره ۱۳۰ بانوی شهیده استان قم روز پنج شنبه 5 آبان‌ماه در سالن بیداری اسلامی مرکز آموزشی جامعه الزهرا(س) برگزار خواهد شد و در این یادواره از مقام شامخ مادران، همسران و خانواده شهدا تقدیر به عمل خواهد آمد.

اهدای 2 هزار جهیزیه از طرف شهدا به نو عروسان/سردیس شهیده پروین ناصحی ساخته می‌شود

زینب فرخ دبیر کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم در ادامه این جلسه بیان کرد: کمیته بانوان شهدا یکی از کمیته‌هایی است که در این مدت با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی افزود: یکی از اهداف ما در این کمیته این است که بتوانیم بانوان شهیده استان قم را که مناسب‌ترین الگو برای دختران ما در جامعه هستند را بیشتر معرفی کنیم، در استان قم شهدای از بانوان معلم، مبلغ و از اقشار مختلف داریم که نیاز است شخصیت این عزیزان را بیشتر در جامعه تبیین کنیم.

فرخ ادامه داد: کمیته امور بانوان مانند کمیته‌های دیگر اقداماتی مانند دیدار‌ با شهدا، تهیه و چاپ کتاب با محوریت بانوان شهیده و تولیدات رسانه‌ای دیگری انجام داده است.

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: در این کمیته باهماهنگی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد ۲ هزار جهیزیه متبرک و مزین شده به نام شهدا به نوعروسان استان قم اهدا شود که ۵۰۰ سری جهیزیه در ۱۵ آبان ماه بین افراد منتخب توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در راستای کمک به افزایش مشاغل خانگی میان بانوان استان قم یکی از برنامه‌هایی است که در این کمیته طی این مدت انجام شده است.

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان قم اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری و شورای شهر مقرر شد که سردیس بانوی شهیده پروین ناصحی یکی از شهدای والامقام استان قم ساخته شود و به زودی در یکی از نقاط سطح شهر قم نصب می‌شود.

پایان پیام/