وزیر بهداشت:

یارانه دارو مانند گذشته پرداخت می‌شود

صافی نیوز / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فعلاً یارانه مستقیم به مصرف کننده دارو پرداخت نمی‌شود، گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های کافی و آماده نبودن بیمه‌ها، یارانه‌ دارو مانند گذشته اعمال می‌شود.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، «بهرام عین اللهی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران و در واکنش به اخباری مبنی بر اینکه واکسن‌های کرونا در گمرک و انبارها مانده است، اظهار داشت: ۱۵۰ میلیون دُز واکسن وارد شده که شامل خرید و اهدایی بوده است. همچنین ۵۰ میلیون دُز واکسن تولید داخل هم خریداری شد.

وی ادامه داد: هر میزان قرارداد برای خرید واکسن‌های تولید داخل داشته باشیم، خریداری می‌کنیم و اخیراً در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شد واکسن‌سازان داخلی بتوانند محصولات خود را صادر هم بکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: شاید واکسن‌ها در انبارهای خود شرکت‌ها مانده باشد اما وزارت بهداشت هر چقدر که خریداری کند، مصرف می‌شود.

عین‌اللهی همچنین درباره مهاجرت پرستاران و چگونگی بکارگیری این ظرفیت در دولت، میزان مهاجرت را ناچیز خواند و گفت: در بحث اشتغال در جهان با افزایش نیروهای انسانی مواجه هستند و کشورهای جهان آنقدر مهاجرپذیر نیستند، اما ما افزایش ظرفیت را در کشور داریم.

وزیر بهداشت با بیان یک خبر خوب کرونایی گفت: روز گذشته با سازمان بهداشت جهانی نشست وبیناری داشتیم و جزو کشورهای پیشرفته در درمان کرونا اعلام شدیم که توانستیم اُمیکرون را در مدت دو ماه به‌خوبی کنترل کنیم.

عین‌اللهی همچنین درباره آخرین وضعیت توزیع یارانه دارو با توجه به حذف ارز ترجیحی و اینکه یارانه مستقیم به مصرف کننده دارو می‌رسد، اظهار داشت: فعلاً با توجه با به اینکه بیمه‌ها آمادگی ندارند و زیرساخت‌ها کافی نیست، طبق روال گذشته انجام می‌شود تا بیمه‌ها منابع کافی پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: ارز را ترجیحی گرفتیم و مواد اولیه و دارو را تهیه می‌کنیم.

انتهای پیام/