23:43 1403/02/14

یارانه نقدی تیرماه 1402 چه زمانی واریز می شود؟

صافی نیوز / یارانه نقدی فرداشب (سه‌شنبه، بیستم تیرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. بدین ترتیب، خانواری که جزو دهک‌های اول تا سوم قرار می‌گیرند، مبلغ 480 هزار تومان به دستشان می‌رسد.
یارانه

به گزارش صافی، طبق روال ماه‌های گذشته، یارانه تیرماه 1402 از ساعت 24 فردا (سه‌شنبه- بیستم تیرماه) قابل برداشت می‌شود.

مرحله صدوچهل‌ونهم یارانه نقدی فرداشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. پرداخت یارانه کمک معیشتی تیر ماه بر اساس دهک‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود. بدین ترتیب، اگر خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم قرار می‌گیرند، مبلغ 480 هزار تومان به‌ازای هر عضو دریافت خواهند کرد و اگر در دهک‌های چهارم تا نهم هستند، مبلغ 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

یارانه به دست چه کسانی می‌رسد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اگر خانواری که به‌تازگی برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، در آزمون وسع وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار بگیرند، یارانه تیر ماه شامل حال آنها خواهد شد. آنهایی هم که در اردیبهشت ماه از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده بودند، اگر درخواست خود را در سامانه وزارتخانه ثبت کرده باشند، یارانه به دستشان خواهد رسید.

سبد کالابرگ بزرگتر می‌شود؟

اجرای سیاست پرداخت کالابرگ به صورت اختیاری برای سرپرستان خانوار، از سال گذشته به صورت آزمایشی آغاز شد. حالا دولت می‌گوید برنامه‌اش حمایت از سبد غذایی در کالابرگ است، هرچند در آینده ممکن است این سبد بزرگتر شده و شامل شوینده‌ها، پوشک یا کالاهای بهداشتی هم شود.

پیشتر نظرسنجی‌هایی که توسط برخی موسسات انجام گرفته بود نشان می‌داد که حدود 80 درصد مردم ترجیح می‌دهند یارانه نقدی دریافت کنند تا کالابرگ. البته حالا دولتمردان می‌گویند استقبال از کالابرگ از یارانه سبقت گرفته است. بر اساس آمار منتشر شده، میزان استقبال از کالابرگ الکترونیکی نسبت به دوره قبل که فقط افراد کمیته امداد و بهزیستی بودند، سه برابر شده است. قبلاً تعداد افراد تحت پوشش ۸.۷ میلیون نفر بود اما الان عدد به ۲۴ میلیون نفر رسیده است.

ناگفته نماند که در حال حاضر تراکنش‌های طرح کالابرگ الکترونیک روزانه به حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تراکنش رسیده  است و ابراز امیدواری شده که به عدد 100 هزار برسد تا رفتار مردم به سمت مصرف کالاهای اساسی خانوار تغییر کند.

سایر اطلاعات هم بیانگر این مطلب است که در حال حاضر ۷۰ هزار فروشگاه در کشور شامل ۱۱ هزار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}