وینفرد شفر:

یکسری فشارها روی شانه های من بود/ منشا باید سبک استقلال را بشناسد

صافی - سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه هواداران این تیم باید به نفرات جدید مثل گادوین منشا زمان بدهند، گفت: یکسری مشکلات روی تیم و شانه‌های من بود.

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال با پیکان گفت: در چند هفته گذشته یکسری مشکلاتی داشتیم که این مشکلات به تیم وارد می شد و روی شانه های من بود. در این مدت می شنیدم که باید ببریم، ببریم و ببریم. در هفته های اخیر در تمرینات با تمرکز کار کرده ایم.

وی افزود: بازیکنان جدیدی به ما اضافه شدند. گادوین منشا شرایط خاصی داشت و دیر به ما اضافه شد ولی چند بازیکن دیگر زودتر اضافه شدند و نیاز به درک تاکتیکی با سایر بازیکنان داشتند. هر زمان که می خواهیم دوباره بازی هایمان را شروع کنیم، یکسری مشکلاتی داریم.

سرمربی استقلال یادآور شد: چیزی که من در ذهنم دارم این است که درمورد یکسری مسائل جدا از بازی یک روز دیگر صحبت کنم. الان تمرکز ما روی بازی با پیکان است. این مسابقه همواره برای ما دشوار بوده است. در بازی رفت کار سختی داشتیم و الان هم همینطور است. با بازیکنان جدید در تمرینات کار کردیم. پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است. وقتی در اردوی نیم فصل بودیم به همراه مربیان استقلال بازی های پاتوسی را دیدیم. ولی شرایطش مشخص نیست که بازی می کند یا خیر. ایسما هم بازیکن خوبی است. چند هفته در تمرینات تیمی نبوده و باید بیشتر آماده شود. اگر صد درصد آماده شود همان بازیکنی است که ما به او نیاز داریم. ایسما می تواند یکضرب و دوضرب بازی کند و بازی را جلو نگه دارد. شاید امروز اطلاعات جدیدی هم درباره شرایط این دو بازیکن به دست بیاوریم.

شفر ادامه داد: امروز تمرین آخر تیم قبل از مسابقه است. هنوز نمی دانم کدام بازیکنان در ترکیب هستند. در یک یا دو پست شرایط مشخص نیست.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پاتوسی و گادوین منشا و اینکه آیا آنها می توانند فردا برای استقلال بازی کنند یا خیر؟ تصریح کرد: شاید. هنوز وضعیت مشخص نیست. امروز منشا به تمرین می آید و باید دید وضعیتش چطور است. شاید سیستم ما برای منشا جدید باشد. از الان نمی توانم اینرا بگویم. منشا باید سبک بازی و عملکرد بازیکنان ما را بشناسد و بازیکنان دیگر هم باید سبک بازی او را بشناسند. از هواداران می خواهم به بازیکنان جدید ما زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو افتاد نباید برای نفرات جدید تکرار شود. شاید فقط ده دقیقه از بازی گرو گذشته بود که بعضی افراد علیه او شدند. از هواداران می خواهم به این نفرات فرصت بدهند تا خودشان را در تیم پیدا کنند و با دیگران به هماهنگی برسند. ما همیشه به هواداران نیاز داشتیم و آنها همواره به ما کمک کرده اند؛ اینبار هم از این بازیکنان حمایت کنند.

شفر تاکید کرد: می خواهیم به تمام بازیکنانی که در تیم داریم بخصوص نفرات جدید بازی بدهیم. باید بهترین سیستم و نفرات را پیدا کنیم. در نیم فصل دوم هر سه یا چهار روز بازی داریم. سه روز بعد از بازی آسیایی باید با سپاهان بازی کنیم. نمی دانم چه کسانی این برنامه را نوشته اند. ما بازی های بسیاری در نیم فصل دوم داریم مثل دورتمند که تیم صدرنشین آلمان است. شاید در یک بازی یکی از بازیکنان به میدان برود و در مسابقه بعد استراحت کند. این اتفاق فقط به خاطر فشردگی مسابقات می افتد و بازیکنان باید استراحت کنند و از نظر ذهنی و جسمی آماده باشند.

وی گفت: ملی پوشان هم به تیم بازگشته اند و به خاطر تیم ملی ناراحت بودند ولی سایر بازیکنان و اعضای کادر به آنها کمک می کنند تا شروع دوباره ای داشته باشند تا به تیم کمک کنند.

شفر در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت طارق همام گفت: طارق در جام ملت های آسیا مصدوم شد. او الان اینجاست و باید پیش دکتر نوروزی برود. من طارق را ندیده ام و از آسیب دیدگی او مطلع نیستم. باید دکتر نوروزی به من بگوید شرایط طارق چطور است.

وی در خصوص اینکه استقلال در بخش تهاجمی ۱۴ بازیکن دارد و این ممکن است باعث ناراحتی بازیکنانی که بازی نمی کنند بشود و یا کار کادر فنی را سخت کند، اظهار کرد: بازیکنان دارند نشان می دهند که آماده بازی هستیم. اینکه جوان، باتجربه و ملی پوش باشند فرقی نمی کند. هرکسی آماده تر باشد بازی می کند. در نیم فصل دوم وقت کافی برای استراحت و ریکاوری نداریم و بعضی از بازیکنان نیاز به استراحت خواهند داشت.

سرمربی استقلال درباره تفکراتش برای بازی با پیکان و نیم فصل دوم گفت: می خواهیم بازی را کنترل کنیم و نتیجه خوبی بگیریم!

انتهای پیام/