یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در بندر خرمشهر سرمایه گذاری شد

آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بخش خصوصی یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال که بیشتر در بخش کانتینری است در بندر خرمشهر سرمایه گذاری کرده است. نوراله اسعدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از مهمترین فعالیت های بندر خرمشهر را فعالیت کانتینری بیان کرد و افزود: بندر خرمشهر با ظرفیت تخلیه […]

آبادان – ایرنا – مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بخش خصوصی یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال که بیشتر در بخش کانتینری است در بندر خرمشهر سرمایه گذاری کرده است.

نوراله اسعدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از مهمترین فعالیت های بندر خرمشهر را فعالیت کانتینری بیان کرد و افزود: بندر خرمشهر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن در سال، پس از بندر شهیدرجایی و بندر بوشهر به عنوان سومین بندر کانتینری کشور شناخته شده و با ورود کشتی های فیدری می توان تخلیه و بارگیری کانتینری را در آن انجام داد.
وی وسعت سایت کانتینری بندر خرمشهر را ۱۵ هکتار بیان کرد و گفت:سازمان بنادر و دریانوردی به منظور حمایت از بخش خصوصی به تازگی تعرفه بندری را کاهش داده و با این کار حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای سرمایه گذاران آسان کرده است.
اسعدی افزود:پایانه مسافر دریایی و بین المللی خرمشهر به وسعت ۶ هزار مترمربع و با ظرفیت روزانه ۲ هزار مسافر برای مقاصد کشورهای حوزه خلیج فارس در این بندر فعالیت دارد و هم اینک در طول هفته ۲ سرویس رفت و برگشت خط کویت – خرمشهر برقرار است.
وی راه اندازی مجدد خط مسافری خرمشهر – بصره را از برنامه های آتی این بندر بیان کرد و گفت: ترددمسافر در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال در این مسیر ۷۵ درصد نشان می دهد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه ۷۶۰ میلیارد ریال پروژه های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر را یادآور شد و افزود:۲ هزار و ۱۵۰میلیارد ریال پروژه نیزدرسال ۹۸ پیش بینی شده است.
اسعدی گفت: عملیات اجرایی هشت پست اسکله ویژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون و جزیره مینو با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال بزودی آغاز می شود.
وی در ادامه بیان کرد:در ۱۰ ماه گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد نشان می دهد.
بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت۳۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.
۷۱۰۰/ ۶۰۳۷
انتهای پیام/