نیکزاد:

یک مورد اخلاقی و مالی هم در این مجلس نداشتیم

صافی نیوز / نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در هیئت نظارت باید تخلفات نمایندگان را بررسی و شرعاً اعلام کنیم و به صراحت می‌گویم از ۲۳۴ پرونده‌ای که در هیات نظارت تشکیل شده، یک مورد اخلاقی و مالی نداشتیم.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا،

علی نیکزاد در مراسم هم‌اندیشی جبهه ایران اسلامی و فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، گفت: ما وظیفه سنگینی در برابر شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی داریم. اکنون بعد از چهل و چهار سال به اشتباه این تفکر رسیده‌ایم که می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی پایان می‌یابد چرا که رمز ماندگاری یک حکومت کارآمدی آن است و انقلاب اسلامی این را ثابت کرده است.

وی افزود: الان هیچ‌کس نمی‌تواند بگویید در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری چه اتفاقی خواهد افتاد. بعید است که بتوان به این راحتی پاسخ داد که در انتخابات چه اتفاقی می‌افتد و این از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری و دموکراسی است.

بر چه اساسی می‌خواهید بگویید مجلس انقلابی نیست؟

نیکزاد با بیان این‌که «مقام معظم رهبری به دلایلی مبرهن و آشکار این مجلس را مجلس انقلابی دانستند و تعارف نبود»، اظهار کرد: سه قشر از انسان‌ها در مجلس حضور دارند؛ قشر اول گام دومی‌ها کسانی که صاحب‌نظر و عدالتخواه بودند، قشر دوم کسانی که مدیران انقلابی کارآمد بودند، ما بالغ بر ۷۰ از معاون رئیس جمهور، وزیر، معاون وزیر، استاندار، مدیرکل و سفیر در مجلس شورای اسلامی داریم و قشر سوم افرادی که صاحب نظر هستند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: من اخیرا خدمت آقای موحد بودم و به ایشان عرض کردم کسی که بتواند ۶ دوره از شورای محترم نگهبان تاییدیه بگیرد و وارد مجلس شود کار بزرگی است.

وی گفت: این سه قشر یعنی کسانی که در تقنین صاحب‌نظر هستند، کسانی که فکر انقلابی و اندیشه دارند و گام دومی هستند و قشر سوم کسانی که در سطوح عالی کار اجرایی کردند، جمع این‌ها از سوی مقام معظم رهبری مجلس انقلابی نامگذاری شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به این‌که «برخی تلاش دارند مجلس یازدهم را غیرانقلابی معرفی کرده و نشان دهند»، اظهار کرد: بعضی‌ها عزم‌شان راسخ است که بگویند این مجلس انقلابی نیست، این‌ها با ما مشکل ندارند با ولی فقیه زمان مشکل دارند و نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ور افتاد. اما من به عنوان خادم عزیزان در مجلس شورای اسلامی از این تریبون به ملت ایران و به همکاران خودم و به شما صاحب نظران و روحانیت معظم عرض می‌کنم اگر مجلس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک قانونی به نام نظارت بر رفتار نمایندگان دارد، ما در هیات نظارت باید تخلفات نمایندگان را بررسی و شرعاً اعلام کنیم. به صراحت عرض می کنم از ۲۳۴ پرونده‌ای که در هیات نظارت تشکیل شده، ما یک مورد اخلاقی و مالی نداشتیم.

وی ادامه داد: شما بر چه اساسی می‌خواهید بگویید مجلس انقلابی نیست؟ مجلس حتما انقلابی است اما دغدغه کسانی که انقلابی و دلسوز هستند این است و ما به دنبال این هستیم که مجلس انقلابی بماند و وقتی مجلس دوازدهم می‌خواهد شکل گیرد حداقل آنچه که به منظور صدور مجوز صلاحیت برای حضور در انتخابات نیاز است را داشته باشیم. آن موقع در محضر ولی فقیه زمان ما روسفید هستیم و می‌گوییم آقاجان انقلابی آمدیم و انقلابی ماندیم.

این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است

نیکزاد با تاکید بر این‌که «من شخصا کاری با رأی‌آوری افراد ندارم»، گفت: این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است، ما ۵۷ سفر نظارتی داشتیم، رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌ها به همراه اعضای کمیسیون‌ها سفرهای استانی مختلفی را به منظور نظارت و بازدید میدانی انجام دادند و این در جهت کمک به دولت بود. اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبری معظم انقلاب است.

وی یادآور شد: آقا چندین بار فرمودند ساختار بودجه عوض شود، این چه ساختاری است که عوض نشده است؟ بلکه از ۲۲۰۰ همت بودجه، ۱۷۵۰ همت آن جاری و بالغ بر ۳۷۶ همت آن عمرانی است. از این ۳۷۶ همت عمرانی ۸۵ همت آن بین استانداران تقسیم شده است.   معنای این حرف این است که بالغ بر ۷۵ الی ۸۰ درصد بودجه در کشور در اختیار وزرا و رئیس سازمان‌ها به صورت متمرکز قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: ما در جهت عدالت در سفرها حضور پیدا کردیم که بتوانیم از اعتبارات متمرکز مانده در دست وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای مناطق محروم و کم‌برخوردار استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: می‌گویند دولت باید نظارت شود سلمنا! مجلس شورای اسلامی یک روز از سه روز کاری خود را در هفته برای موضوع نظارت اختصاص داده است. اگر بخواهیم آماری از مباحث نظارتی خدمت شما عرض کنم، ما بیش از ۷ هزار و ۵۹۸ مورد سوال داشتیم که توسط نمایندگان از وزرای دولت مطرح شده است.

انتهای پیام/