11:38 1403/02/14

یک چهارم منابع بودجه ۱۴۰۰ از اوراق نفتی تامین می‌شود

صافی نیوز / براساس پیش نویس لایحه بودجه 1400، بخش اعظم افزایش چشمگیر منابع بودجه در سال آینده از محل درآمد 205 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده از محل فروش اوراق پیش فروش نفت یا همان اوراق سلف نفتی تامین خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اوایل هفته گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه به دولت تقدیم شد و بررسی این لایحه در جلسات هیئت دولت از چهارشنبه هفته قبل آغاز شد.
پیگیری های خبرنگار فارس حاکی از آن است که براساس لایحه تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه، سقف منابع و مصارف بودجه در سال آینده با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به قانون بودجه امسال به حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. به عبارت دیگر، سال آینده شاهد افزایش حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه خواهیم بود.

براساس پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، بخش اعظم افزایش ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه در سال آینده از محل درآمد ۲۰۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده از محل فروش اوراق پیش فروش نفت یا همان اوراق سلف نفتی تامین خواهد شد.
در بند الحاقی به تبصره ۵ پیش نویس این لایحه آمده است: «به دولت اجازه داده می‌شود برای تامین مالی مصارف این قانون تا مبلغ دو میلیون و پنجاه هزار میلیارد ریال، پیش فروش نفت (ریالی-ارزی) اقدام و منابع حاصل را به ردیف …… جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۵۱ برای تخصیص اعتبارات این قانون و مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه می گردد.

در صورت افزایش منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، معادل سهم دولت به همین میزان جایگزین اعتبار این بند می گردد».

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}