۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – مدیر تحقیقات و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال این صندوق یکهزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه کسب و کارهای روستایی در کشور پرداخت کرده است. به گزارش ایرنا رضا یوسفیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های اشتغالزای روستایی در شهرستان خوسف افزود: سال آینده با بهره برداری […]

بیرجند – ایرنا – مدیر تحقیقات و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال این صندوق یکهزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای توسعه کسب و کارهای روستایی در کشور پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا رضا یوسفیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های اشتغالزای روستایی در شهرستان خوسف افزود: سال آینده با بهره برداری کامل از طرح های اشتغال روستایی و عشایری شاهد شکوفایی بیشتر اشتغال، تولید، رونق اقتصادی، ارتقای معیشت مردم و اشتغال جوانان به ویژه در بخش روستایی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو پنج استان نخست در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است اظهار داشت: بیش از ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه بررسی، تصویب و در استان پرداخت شد.
مدیر تحقیقات و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: این تسهیلات با توجه به مزیت های نسبی و رقابتی استان از جمله صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، مواد غذایی و سایر اختصاص پیدا شده است.
وی بیان کرد: یکی از رسالت هایی که امسال در صندوق کارآفرینی امید مدنظر قرار داریم اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای ایجاد هر یک شغل و ماندگاری آن باید بجنگیم.
یوسفیان با بیان اینکه ایجاد اشتغال امروز راحت صورت نمی گیرد یادآور شد: با توجه به فضای کسب و کار و کلیات اقتصاد نیاز است همه اعم از بانک ها، نهادهای مالی، تشکل های صنفی و مردمی دست در دست هم داده و این ظرفیت را تبدیل به قابلیتی برای تقویت اقتصادی کشور کنیم.
وی گفت: برای توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری دولت سعی کرده از عالی ترین مقام عالی کشور مجوز بگیرد تا از محل صندوق توسعه ملی پول برداشت و برای تسهیلات و ایجاد اشتغال به روستاییان پرداخت شود.
مدیر تحقیقات و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید افزود: نه اینکه از کارکرد خود در پرداخت تسهیلات اشغال پایدار روستایی و عشایری ۱۰۰درصد راضی باشیم اما تلاش خود را انجام دادیم.
وی با تاکید بر لزوم اعتمادسازی در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ادامه داد: طرح های اشتغال که با دریافت این تسهیلات به بهره برداری می رسند اگر به فعالیت خود ادامه دهند ما همچنان از آنها حمایت می کنیم.
یوسفیان اظهار داشت: موفقیت افرادی که تسهیلات اشتغال دریافت و نسبت به ایجاد کسب و کار اقدام کرده اند کمک می کند این راه را ادامه دهیم در حالیکه اگر نتوانیم گزارش خوبی از روند کار این طرح ها ارایه دهیم این ظرفیت را از دست خواهیم داد.
وی عنوان کرد: طرح های اشتغال روستایی تا پایان پنج سال آینده که اقساط خود را پرداخت می کنند مدام مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند داشت همچنین اگر مشکلی حین اجرای طرح یا بعد از آن ایجاد شد موضوع را با صندوق در میان بگذارید ما نیز برای حل مشکلات، شما را یاری می کنیم.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴
انتهای پیام/