۱۰ درصد به عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی اضافه شد

صافی - نمایندگان مجلس با افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی موافقت کردند.

در جلسه نوبت صبح روز شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه نمایندگان ۱۰ درصد به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه شد.

بر اساس بند (الف) تبصره ۱۰، شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند مبلغ سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

همچنین طبق بند ج تبصره ۱۰، در سال ۱۳۹۸ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ده‌درصد(۱۰%) اضافه و منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود. ج: در سال ۱۳۹۸ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ده‌درصد(۱۰%) اضافه و منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود

همچنین با الحاق بندی به این تبصره مقرر شد، وجوه و هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل ،تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می‌­شود، با تأیید سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه (حسب مورد) به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/