۱۱۸ موقوفه باغی در مراغه مناسب برای سرمایه گذاری

صافی نیوز / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۱۱۸ موقوفه باغی مراغه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خدماتی و تولیدی مناسب است.

به گزارش صافی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی مشکلات موقوفات مراغه افزود: این موقوفه‌ها می‌تواند به صورت تجمیعی یا موردی برای سرمایه‌گذاری کلان تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: براساس موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه‌گذاران در موقوفه‌های این شهرستان در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات لازم و تخفیف‌های ویژه پذیره‌نویسی موقوفه‌ها نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مراغه دومین شهر از نظر تعداد موقوفه‌ها در آذربایجان‌شرقی است، بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار برای موقوفه‌ها و نیز کمک به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تولیدی برای رفع مشکلات جامعه از رویکردهای اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: بهره‌گیری از کارشناسی‌های رسمی برای کاهش اختلاف‌های ملکی از جمله مهم‌ترین راهکارها برای کاهش مشکلات و اختلاف‌نظرها در موقوفه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

موقوفه‌ها نقش مهمی در توسعه شهر مراغه داشته است

شهرام مروتی شهردار مراغه گفت: موقوفه‌ها همواره نقش مهمی در توسعه شهر مراغه داشته و گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی طی سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: تعامل سازنده بین متولیان و اداره اوقاف و امور خیریه و نیز شهرداری در خصوص موقوفه‌ها، زمنیه‌ساز رفع مشکلات چندین ساله و موانع قانونی موجود بر سر راه طرح‌های عمرانی است.

وی با اشاره به رفع اختلاف‌های ملکی در خصوص اراضی موقوفه واقع در طرح تعریض خیابان شهید غفاری، اضافه کرد: بر اساس توافق و نظر کارشناسی، در عوض بخشی از ملک موقوفه در طرح تعریض این خیابان، مجوزهای قانونی تجاری برای این موقوفه صادر خواهد شد.

به گزارش صافی، «وقف» صدقه جاریه‌ای است که پیش از اسلام نیز در ادیان دیگر رواج داشته اما اهتمام اولیای الهی به ویژه امام علی(ع) به سنت وقف نشانه جایگاه فوق‌العاده آن در اسلام است.

انتهای پیام/