مدیرکل کمیته امداد استان قم اعلام کرد:

۱۳۹ میلیارد کمک معیشتی در یکسال گذشته به مددجویان قم پرداخت شده است

صافی نیوز / مدیرکل کمیته امداد استان قم: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا مردادماه امسال، نزدیک به ۱۳۹ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حدود ۲۲هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش صافی، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان قم از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون گفت: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا مردادماه امسال، نزدیک به ۱۳۹ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حدود ۲۲هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع حق بیمه و فرانشیز پرداختی، خدمات ارائه شده بهداشتی درمانی و کمک هزینه رفع سوء تغذیه به مددجویان و بیماران نیازمند بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بوده است تصریح کرد: در این دوره، مجموع تسهیلات پرداخت شده به مددجویان در حوزه حمایت و سلامت خانواده نیز حدود ۴۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده است.

مسعودیان راد با بیان اینکه از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، به ۳۴۸ خانوار تحت حمایت نزدیک به نه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض در زمینه های خرید، ساخت و تعمیرات مسکن به ۳۴۸ خانوار تحت حمایت پرداخت شده است اضافه کرد: در این مدت هزار و ۶۹۸ خانوار نیز از ۱۲ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان تسهیلات ودیعه و کمک هزینه بلاعوض اجاره مسکن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت برای رفع مشکلات موردی و خانواده های آسیب دیده از حوادث، تأمین لوازم ضروری نیازمندان و کمک به رفع مشکلات حقوقی مددجویان نیز بیش از ۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی افراد تحت حمایت را اشتغال آنها عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد استان قم در نخستین سال خدمت دولت سیزدهم دو هزار و ۲۲۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان به متقاضیان بیکار وام پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت دو هزار و ۵۷۲ مددجو نیز با اعتباری نزدیک به ۲۴۶ میلیون تومان آموزش کسب و کار دیده اند تصریح کرد: ۴۶۷ نیازمند متقاضی کار نیز از طریق مراکز کاریابی با رقمی بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان به کار مشغول شدند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه این نهاد در استان قم در نخستین سال دولت سیزدهم، ۸۲ فعالیت اردویی زیارتی، آموزشی و تربیتی برگزار کرده است گفت: نه هزار و ۳۲۴ مددجو نیز در برنامه های آگاه سازی و آموزش های مهارت افزایی با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیون تومان  شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته، دو هزار و ۵۶۱ دانش آموز، دانشجو و طلبه علوم دینی تحت حمایت این نهاد از خدمات فرهنگی، آموزشی و تربیتی کمیته امداد استان قم بهره مند شدند گفت: برای این منظور بالغ ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم دانش آموزان تحت حمایت این نهاد را ۶ هزار و ۶۱۱ نفر و دانشجویان و طلاب مددجو را ۵۹۵ نفر اعلام کرد گفت: در طول یکسال گذشته ۶ هزار و ۷۲ مددجو نیز از خدمات مشاوره کمیته امداد استان قم استفاده کرده اند که برای این منظور بالغ بر ۴۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان قم از مردادماه سال گذشته تا کنون ۲۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند افزود: زکات پرداختی آنها نیز در این مدت نزدیک به ۳۹ میلیارد تومان بوده است.

مسعودیان راد ضمن قدردانی از ۳۰ هزار و ۵۰۳ حامی که حمایت از پنج هزار و ۹۵۴ یتیم و فرزند محسنین را به عهده دارند ادامه داد: کمکهای این حامیان خیراندیش در طول یکسال گذشته نزدیک به ۴۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۳ هزار و ۹۱۰ صندوق و ۱۱۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان قم داریم تصریح کرد: مجموع مشارکتهای مردمی در این مدت نزدیک به ۱۹۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/