۱۴ طرح عمرانی در روستاهای مراغه افتتاح و کلنگ زنی شد

صافی - معاون عمرانی فرماندار مراغه با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در روستاهای این شهرستان گفت: همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی 13 طرح عمرانی در 10 روستای بخش مرکزی به بهره برداری رسید و یک طرح نیز کلنگ زنی شد.

نقی مسکینی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های عمران روستایی بخش مرکزی مراغه افزود: برای اجرای این طرح ها یک میلیارد و ۴۷ میلیون تومان از سوی دهیاری، بخشداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت فاز اول بازارچه سنتی روستای علویان که امروز کلنگ زنی شد ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

مسکینی اضافه کرد: همچنین برای بهره برداری از دو طرح عمرانی در روستای تازه کند قشلاق شامل جدول گذاری به طول ۳۰۰ متر و زیرسازی معابر عمومی این روستا به طول یک هزار متر و با ۱۹۶ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: طرح اجرای آبرو با ۴۴۰ متر طول و زیرسازی ۲ هزار و ۶۴۰ متر مربع از معابر عمومی روستای ازبک نیز با ۴۵ میلیون تومان افتتاح شد.

وی افزود: همچنین طرح جدول گذاری روستای آشان با ۲۶۰ متر طول و سنگ فرش معابر عمومی با ۳۸۰ میلیون تومان هزینه که با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده در این روز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای دو طرح عمران روستایی در روستای یایشهری این بخش گفت: در این طرح ها، ۲۰۰ متر جدول گذاری و ۱۴۵ مترمکعب دیوار حائل احداث شده که برای این منظور ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح احداث غسالخانه روستای هریس با ۳۰ میلیون تومان اعتبار، مسیر گشایی یک هزار و ۵۰۰ متر مربع از معابر عمومی روستای کهق و جدول گذاری ۵۰۰ متری روستای بهنق با ۵۰ میلیون تومان امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: طرح آسفالت ریزی یک هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر عمومی روستای اصفهانجیق با ۷۳ میلیون تومان و آسفالت ریزی یک هزار و ۲۰۰ متر مربع از معابر روستای سرگیزه با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در این روستاها به بهره برداری رسید.