رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

۱۵ هزار اردبیلی علیه کرونا واکسینه شدند

صافی نیوز / رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از گروه‌های پرخطر در این استان با استفاده از واکسن‌های تایید شده، در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در بازدید از مرکز بهداشت شهیدباکری اردبیل اظهار کرد: واکسیناسیون گروه های پرخطر در استان از روز ۲۱ بهمن ماه آغاز شده و بر اساس اولویت‌بندی تعریف شده از سوی وزارت بهداشت، افراد متعلق به گروه‌های پرخطر علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شوند.

وی افزود: تاکنون‌ ۲۱۰ نفر از افراد مسن حاضر در سرای سالمندان، ۴۲۰ نفر از افراد مسن تحت پوشش بنیاد شهید، ۳۶۵ نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی، یک هزار و ۵۶ نفر از بیماران خاص و سرطانی، پنج هزار و ۹۴۵ نفر از کارکنان درمان، سه هزار و ۵۹۵ نفر از کارکنان بهداشتی، ۶۰۴ نفر از پاکبانان شهرداری و سه هزار و ۱۰۰ نفر از گروه‌های مختلف نظام پزشکی شاغل در بخش خصوصی استان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: به محض دریافت بخش‌های بعدی واکسن، واکسیناسیون جامعه هدف تعریف شده بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/